ایسنا: همزمان با ورود تیم ملی دو و میدانی به توکیو، ورزشکاران رشتههای تکواندو و تنیس روی میز راهی تهران شدند.
تیم ملی دوومیدانی ایران با ترکیب احسان حدادی(پرتاب دیسک) و فرزانه فصیحی و حسن تفتیان(۱۰۰متر) که شب گذشته برای حضور در بازیهای المپیک، تهران را به مقصد توکیو ترک کرده بودند، وارد توکیو شدند.
مسابقات دوومیدانی هشتم مردادماه آغاز میشود و نمابندگان ایران به رقابت با حریفان خود میپردازند.
همزمان با ورود تیم ملی دوومیدانی، تیمهای ملی تکواندو و تنیس روی میز حاضر در بازیهای المپیک، لحظاتی پیش توکیو را به مقصد تهران ترک کردند و پیش از ظهر فردا(سهشنبه ۵ مردادماه) وارد کشور میشوند.
دلیل عدم تغییر طرح لباس ایران در افتتاحیه المپیک مشخص شد/ ماسک مترویی روی صورت المپیکیهای ایران
فردا؛ ششمین مرحله فروش فوق العاده ایران خودرو/ اعلام قیمت جدید محصولات ایران خودرو در پاییز 99
ضرب و شتم ملیپوش ژیمناستیک ایران!
تکل از پشت ایران، روی پای فیفا
بیبیسی: پرفسور دیوید الیس از دانشگاه سیدنی توضیح میدهد: ما میدانیم که این اجسام صورتهای واقعی نیستند، با اینحال ادراک یک صورت همچنان ادامه مییابد. مغز صورتهای پاریدولیا را به عنوان شناسایی کاذب دور نمیریزد، بلکه حالتهای احساسی آن چهره را درست مانند یک صورت واقعی مورد تحلیل قرار میدهد.
پژوهشگران توضیح میدهند که چرا در اجسام چهرههایی میبینیم که واقعا وجود ندارند.
هیچ وقت فکر کردهاید چرا گاهی در چیزی، طرح صورت میبینید و دیگر نمیتوانید جلوی خود را بگیرید که آن چهره را نبینید، حتی وقتی که میفهمید به یک تکه نان نگاه میکنید؟
نگران نباشید، شما تنها نیستید. این پدیدهای است که با نام "پاریدولیا" شناخته میشود و به وضعیتی اشاره دارد که مغز تلاش میکند چیزها را بفهمد و شما را وادار میکند تا تصاویری ببینید که واقعا وجود ندارند.
حالا دانشمندان در استرالیا کشف کردهاند که چرا ما در اشیای روزمره، مانند ماشینها، خانهها، پریزهای برق و غیره، طرح صورت میبینیم.
این پدیده چطور رخ میدهد؟
مغز در عرض چند میلیثانیه چیزی را به عنوان یک چهره احتمالی تشخیص میدهد، اما وقتی میفهمد که آن جسم واقعا یک چهره نیست همچنان به تحلیل آن ادامه میدهد.
پرفسور دیوید الیس از دانشگاه سیدنی توضیح میدهد: ما میدانیم که این اجسام صورتهای واقعی نیستند، با اینحال ادراک یک صورت همچنان ادامه مییابد. مغز صورتهای پاریدولیا را به عنوان شناسایی کاذب دور نمیریزد، بلکه حالتهای احساسی آن چهره را درست مانند یک صورت واقعی مورد تحلیل قرار میدهد.
چرا مغز ما این گونه عمل میکند؟
انسان آموزش دیده است که صورتها را شناسایی کند تا بتواند تصمیم بگیرد که آدم جدیدی که با او مواجه شده دوست است یا دشمن. یا اینکه بفهمد آیا فردی که ملاقات کرده خوشحال، ناراحت یا عصبانی است.
این قابلیتی برای بقاست تا بتوانیم از خود محافظت کنیم و در امنیت بمانیم و برای وقتی که انسان اولیه بودهایم مفید بوده است.
به همین دلیل است که برخی فکر میکنند پریز برق ناراحت به نظر میرسد، یا پوسته درخت کمی بهتزده است.
اجسام دارای طرح صورت، چه تاثیری بر ما دارند؟
پژوهشگران آزمایشگاه مغز و قوای شناختی در موسسه ملی سلامت روان در آمریکا دریافتهاند اینکه چه دریافتی از احساسات چهره افراد داشته باشیم تحت تاثیر چهرهای است که به تازگی دیدهایم.
این مطالعه چگونگی تأثیرپذیری افراد از احساسات چهرههایی را که قبلا دیدهاند آزمایش کرده است که شامل صورتهای پاریدولیا نیز میشود.
بنابراین اگر همین حالا یک چهره ناراحت دیده باشیم، خواه چهره یک انسان بوده باشد یا جسمی که به اشتباه آن را دارای صورت دیده باشیم، احتمال بیشتری وجود دارد که فکر کنیم آدم بعدی که ملاقات میکنیم نیز ناراحت است.
اما اگر یک پریز برق با صورت خوشحال ببینید، با احتمال بیشتری فکر میکنید که آدم بعدی که ملاقات کردهاید هم خوشحال است.
چگونه یک پاورپوینت عالی برای ارائه بسازیم؟ (آموزش کامل)
آموزش ساخت پاورپوینت (راهنمای مبتدیان از صفر تا صد)
نکات و اصول ساخت و طراحی پاورپوینت
آموزش پاورپوینت – درج نماد و واژه های هنری، پیوند، ایجاد دکمه
کامل ترین راهنمای خرید و انتخاب انواع عینک های شنا
راهنمای جامع خرید عینک دوچرخه سواری
راهنمای جامع خرید کلاه دوچرخه سواری
راهنمای جامع خرید تبلت متناسب با نیاز و بودجه شما
راهنمای جامع جمع کردن یک کامپیوتر شخصی یا PC؛ بخش سوم – انتخاب کارت گرافیک
راهنمای جامع خرید تبلت؛ همه نکاتی که باید در این باره بدانید
برترینها: «لوکی» نخستین بار در سال ۲۰۱۲ در فیلم پرفروش «انتقامجویان» به عنوان آدم بد داستان ظاهر شد. البته این مقام بین افراد زیادی دست به دست شده، ولی شاید دوستداشتنیترینشان «لوکی» باشد. «لوکی» یک شخصیت شرور خیالی به حساب میآید که در کتابهای کمیک آمریکایی توسط نویسندهای به نام استن لی، داستان نویسی به نام لری لیبر و طراحی به نام جک کربی خلق شده است.
در سال ۲۰۰۹ سایت خبری آی جی ان، شخصیت «لوکی» را در رتبهی هشتم لیست بزرگترین شخصیتهای کتابهای کمیکی تاریخ قرار داد. در سال ۲۰۱۴، باری دیگر توسط سایت آی جی ان رتبهدهی شد و این بار، او در رتبهی چهارم لیست بزرگترین شخصیتهای کتابهای کمیکی تاریخ قرار داده شد.
سریال «لوکی» شش قسمت است که هر کدام از اپیزودهای آن ۴۵ الی ۵۵ دقیقه هستند. این سریال روی شبکه دیزنی پلاس Disney + استریم میشود و در ادامه فاز چهارم مارول تولید و پخش شده است. تام هیدلستون، اوون ویلسون، سوفیا دی مارتینو، گوگو امبتا-را، ریچاردای گرانت، ساشا لین و وونمی موساکو، از جمله بازیگران سریال هستند. مایکل والدرون، نویسنده سریال «ریکی و مورتی»، بهعنوان نویسنده فیلمنامه، وظیفه کارگردانی تمامی شش قسمت سریال بر عهده کیت هرون است.
سریال «لوکی» از همان ابتدا خودش را بهعنوان یک سریال متفاوت در دنیای سینمایی مارول سر زبانها انداخت، داستان سریال «لوکی» دقیقاً پس از انتقام جویان: پایان بازی آغاز میشود، و لوکی پس از برد نیویورک با تسراکت فرار میکند، اما طولی نمیکشد که توسط TVA که مسئول حفاظت از خط زمانی مقدس است دستگیر و تهدید به محاکمه میشود. اما از شانس خوب لوکی، یکی از ماموران ارشد به نام موبیوس جلوی این کار را میگیرد و از فرصت استفاده میکند تا بوسیلۀ او به دنبال یک فراری بگردد. لوکی و موبیوس زوج جذاب و درخشانی را تشکیل میدهند و با هم در برابر یک تهدید جدید متحد میشوند.
سریال «لوکی» ترکیبی جالب و هیجان انگیز از ژانر علمی تخیلی، فانتزی و تعقیب و گریز پلیسی است. موبیوس با نشان دادن برخی حقایق ناخوشایند گذشته، حال و آیندۀ لوکی سعی میکند او را به خودش بیاورد. سریال «لوکی» پر از دیالوگ و بسیار سرگرمکننده است و درست مثل وانداویژن عجیب و جذاب بهنظر میرسد. اما باید گفت که این سریال از وانداویژن منسجمتر است.
در پایان فصل اول سریال لوکی، شخصیت اصلی سریال به همراه «سیلوی» بالاخره موفق میشوند تا به پایان خط زمانی برسند و با کسی که تمام این مدت TVA را اداره میکرده است، ملاقات کنند. بر اساس چیزی که در قسمت ششم سریال مشاهده کردیم، کنترل این موسسه دست کسی نیست جز «کانگ فاتح». او به لوکی و سیلوی میگوید که او منتظر رسیدن آنها بود و حتی میداند که چه اتفاقاتی قرار است به زودی بیفتد. اما این دانش او تنها تا نقطه خاصی از خط زمانی ادامه دارد.
اما چرا سریال «لوکی» به مهمترین اثر فاز چهارم دنیای سینمایی مارول تا به امروز تبدیل میشود؟ مسیح کریمی در زومجی در این باره نوشت: جواب سؤال در پایان آن نهفته است. سریال «لوکی» با کمک سیلوی سرانجام مولتیورس را در دنیای سینمایی مارول آغاز کرد که یکی از پیامدهای آن، رفتن «لوکی» به نسخه دیگر و متفاوت از TVA بود که او با نسخه متفاوتی از موبیوس مواجه شده است که اصلا نمیداند لوکی چه کسی است. سریال دری را بازی کرد که انتظارش را داشتیم، اما باز هم پایان غافلگیر کنندهای داشت. بدون شک سریال «لوکی» تاثیر زیادی روی اتفاقات فیلم «دکتر استرنج» خواهد داشت که البته ممکن است خود لوکی هم در این فیلم حضور داشته باشد تا به دکتر استرنج برای نجات دنیا کمک کند. ازطرفی حالا نظریههای فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» نیز منطقیتر شده و احتمالا سریال «لوکی» دلیل پخش نشدن تریلر فیلم جدید مرد عنکبوتی است.
وسی منگن در سایت گاردین چنین عنوان میکند: این سریال به طور مشخص قصد دارد تا سوالات بنیادینی در مورد مفهوم هویت بپرسد: خود لوکی در اسارت سازمان TVA بدون قدرتهایش کیست؟ چه میشود اگر مجبور شود تحت نظارت موبیوس تا ابد نیکوکار بماند؟ قدرت اختیار در بستری که مسئولان حفظ خطوط زمانی بر همگان نظارت دارند، چه مفهومی دارد؟ و سایر مسائل اساسی. البته در دو قسمت نخست، بیشتر به نظر میرسد کاراکترها صرفاً مهرههایی در خدمت رسیدن به صورت سوال هستند.
نیک آلن در راجر ابرت مینویسد: این سریال درباره این است که لوکی بودن چه حسی دارد، و همچنان یک نیهیلیسم پیچیده در آن هست که آن را در تاریکی نگه میدارد. اگر بتواند همین انرژی را در فصلهای بعدی هم نگه دارد، سریال لوکی ۲۰۲۱ میتواند تبدیل به یک جواهر در ژانر علمی-تخیلی شود. این به خاطر زحمات هیدلستون در ساختن این شخصیت است که با داستان سرایی زیبا و حرفهای همراه شده است.
سریال «لوکی» یکی از بهترین و خوشساختترین محصولات دنیای مارول است که هم داستان هیجانانگیزی و غیرقابل پیشبینی دارد و هم کارگردانی بسیار حساب شده و خلاقانهای. از بازی بسیار خوب تام هیدلستون نیز نمیتوان غافل ماند که در پرورش چهرهی جدیدی از «لوکی» سنگ تمام میگذارد؛ شاید «لوکی» میخواهد به ما یادآوری کند که با شخصیتهای منفی بیشتر خوش میگذرد! این سریال برای فصل دوم نیز تمدید شده است.
برترینها: مسابقات کیمیا علیزاده، ورزشکار ایرانی تیم مهاجران المپیک توکیو، و رقابت و برد او مقابل ناهید کیانی، از تیم تکواندو ایران، با واکنشها و حواشی زیادی همراه بود. بعضی به حضور او زیر پرچمی غیر از ایران انتقاد کردهاند و برخی با تشویق و ابراز همدلی و همبستگی از او طرفداری کردهاند.
علی نامجو در روزنامه همدلی نوشت: دومین روز از افتتاح رسمی المپیک 2020 توکیو دیروز تمام شد و کاروان ورزش ایران در تکواندو و قایقرانی روئینگ و تیراندازی-تپانچه بادی و تیراندازی-تفنگ یکی پس از دیگر باختند؛ حتی به نزدیکی یکی از سکوهای سهگانه هم نرسیدند. این البته به معنای کمکاری این ورزشکاران جوان نیست، چون آنها همه آنچه در چنته داشتند، برای بالا رفتن پرچم ایران به کار بستند، اما گاهی اختلاف به حدی زیاد است که حتی اگر تو بهترین خودت هم باشی باز راه تا مدالآوری زیاد است.
دیروز اما بازندگان همیشگی تاریخ، ورزشکاران کاروان ایران در المپیک توکیو نبودند، بلکه گزارشگران صداوسیما بودند. صبح دیروز کیمیا علیزاده تکواندوکار ایرانی که با پرچم کشورمان در مسابقات المپیک ریو به مدال برنز رسیده بود، این بار با لباس تیم پناهندگان رودرروی ناهید کیانی تکواندوکار دیگر کشورمان قرار گرفت تا در مبارزه اول وزن -57کیلوی بانوان در توکیو یک رویارویی تماماً ایرانی شکل بگیرد.
حضور یک ورزشکار ایرانی با پرچمی غیر از ایران مانند همه تابوهای دیگر صداوسیما را وادار به حرکات عجیبی کرد.
از همان ثانیه اول اما پارازیتهای بیژن خراسانی با آنهمه سابقه و کسوت در گزارشگری رشتههای مختلفی ازجمله تکواندو و وزنهبرداری اعصاب و روان بینندگان را به بازی گرفت. در طول مسابقه در حالی که بینندگان چهره و تصویر کیمیا علیزاده را از تلویزیون میدیدند، اما گزارشگران در حرکتی عجیب از بردن نامش خودداری میکردند و بیژن خراسانی برای اشاره به او میگفت: او، این ورزشکار، این تکواندوکار ناآماده که آمادگی و قدرت بدنی نماینده ما از او بیشتر است.
آنها گویی از پشت میکروفنهای صداوسیما میخواستند ورزشکارفوقالذکر را مغلوب کلمات خود کنند. درنهایت اما کیمیا علیزاده به یکچهارم نهایی صعود کرد و بعد از پیروزی بر گربه سیاهش جونز انگلیسی که ستاره کاروان انگلیس هم بود، به نیمهنهایی رفت.
موضوع دیگری که در رسانه ملی نمودی عجیب داشت این بود که در آغاز که همه مجریان یکصدا رویارویی علیزاده و کیانی را توطئه کمیته بینالمللی المپیک دانستند و با این مسابقه به مثابه یک توطئه برخورد میکردند. بهزاد کاویانی دیگر مجری ورزشی تلویزیون که بیشتر او را در برنامههای مربوط به والیبال و بسکتبال به یاد داریم، هم از علیزاده اینگونه یاد کرد:«با پول کسانی که بهسختی زندگی میکنند، برای یک ورزشکار خرج میشود و او میرود و آلت دست بیگانه میشود و بزرگترین اتفاق بدی که میتواند برای او بیفتد این است که کشور نداشته باشد.» در ادامه مهدی توتونچی مجری پرحاشیه شبکه ورزش - که ماجرای ممنوعالخروجی نیلوفر اردلان همسر سابق ورزشکارش – که کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران بود- توسط او بازتاب بینالمللی نیز داشت را در این باره گفت:«کیمیا علیزاده با پول مالیات من و شما موفق شده وگرنه کسی او را نمیشناخت.»
این موضعگیریهای هماهنگ و عجیب مجریان تلویزیون برخی از فعالان رسانهای را به حرفهای نازنین ملایی ملیپوش روئینگ راهنمایی کرد. او درباره امکانات ورزشکاران دیگر کشورها در مقایسه با امکانات ورزشکاران در رشته قایقرانی در ایران گفت که آنها جلیقه یخ دارند اما مربی من ناچار است حولهام را در آب سرد فرو کند و بعد از پایان مسابقه آن را به من بدهد تا بتوانم ریکاوری کنم. جلیقه یخ در زودتر ریکاوری کردن ورزشکاران مؤثر است، اما متأسفانه ما از آن محرومیم. به عقیده این فعالان اگر فردا روزی او هم به دلیل نبود امکانات و البته توجه مسئولان تصمیم گرفت از ایران برود و در کشور دیگری که به ورزش و تلاش او اهمیت میدهند، پارو بزند، او را هم بیوطن صدا میزنید و به وطنفروشی متهم میکنید؟
به نظر میرسد که بازی دیروز دو ورزشکار ایرانی ضمن اینکه برای مسئولان کشور چالش برانگیز بوده است، صداوسیما را با چالش بزرگتری مواجه کرد. و آن این بود که مجریان تلویزیون در مقابل چشم و گوش مخاطبانش با حرکاتی ناسنجیده ومملو از پروپاگاندا علیه یک ورزشکاری که تا همین چندسال پیش او را در بوق و کرنا کرده بودند و به عنوان قهرمان حجاب وعفاف و نماد زن ورزشکار مسلمان ایرانی به خورد مخاطبان داده بودند، دست خود را رو کردند.
صداوسیما به راحتی میتوانست قید پخش این بازی را بزند، مثل خیلی از برنامههایی که بهخاطر سیاستهای سازمان، مخاطب ایرانی آنها را در رسانه ملی نمیبیند. اما از آنجایی که همه برنامههایشان را براساس شکست احتمالی کیمیا علیزاده تنظیم کرده بودند تا به سرنوشت کسانی چون این دختر را به مخاطبان خود یادآور شوند، در مقابل پیروزی او قرار گرفتند و ناچار به اتخاذ مواضع عجیب وغریب شوند. خلاصه این که در پخش این بازی، صداوسیما بازنده بزرگ بود.
اما این نحوهی گزارش و رفتار برخی مجریهای ورزشی تلویزیون با واکنش های بسیاری در فضای مجازی مواجه شد.
کاربری در این باره نوشت: «مهدی توتونچی که میگه کیمیا علیزاده با مالیات مردم موفق شده وگرنه کسی نمیشناختش، همون کسی است که همسر سابقش نیلوفر اردلان، فوتبالیست ملیپوش، رو چند سال پیش ممنوعالخروج کرد تا بازیهای جام ملتها رو از دست بده.»
دیگری نوشت: «شما آقای توتونچی چطوری شناخته شدید؟ با ممنوع الخروج کردن نیلوفر اردلان یا خبر دروغ فوت احسان علیخانی؟ شما احیانا پول بیت المال نمیگیری؟باز کیمیاعلیزاده یه مدال برنز المپیک برای ایران گرفته شما چیکار کردی؟
کدوم رئیس فدراسیون رو تو برنامت بازخواست کردی؟»
کاربری نوشت: « آقای توتونچی ما هنوز یادمون نرفته زنی که از مالیات این کشور خرجش شد تا با تیم ملی فوتسال اعزام بشه رو تو به حکم شوهر بودن، ممنوعالخروجش کردی. اون زمان که به زنت اجازه خروج از کشور و همراهی با تیمشو ندادی مالیات برات مهم نبود، الان برات مهم شده؟»
کاربر دیگری گفته است: «آقای بهزادکاویانی اگه برای کیمیا علیزاده و امثال اون خرجی شده بود که تو کشور خودشون میموندن...اگرم اندک خرجی از بقول شما جیب ملت شده نوش جونش...یادتون رفته اولین مدال طلای المپیک بانوان رو واسه ایران آورد؟»
کاربری دیگری نوشت: «حق با کاویانی هست پول این مملکت اگر درست هزینه میشد قطعا جای بیسوادی چون خراسانی و کاویانی آدم حسابیهایی مثل فردوسی پور تو صداوسیما جایگاه داشتن!»
شعر کودکانه شهادت امام موسی کاظم (ع)
معرفی قبرستان وادی السلام، بزرگترین و پررازترین قبرستان دنیا
شعر کودکانه درباره شهادت حضرت زهرا (س)
تهدید به حمله به ساختمان کنگره آمریکا در پاسخ به شهادت سردار سلیمانی
داروی امام صادق چیست؟ + روش تهیه داروی امام صادق
مراسم قرعه کشی لیگ تکواندو برگزار شد
آشنایی کودکان با مراسم عید نوروز
کرونا، مراسم بزرگداشت تختی را تغییر داد
اشکهای مهدی محسننژاد در مراسم اهدای جوایز
برترینها: امروز روز جهانی «خاله، دایی، عمه و عمو» است همه با هم. این مناسبتهای جهانی هم واقعا دارد جالب میشود. همینطور پیش برویم به زودی روز جهانی عموهای موفرفری، خالههای چپدست، داییهای کتابخوان و عمههای خوشخنده هم خواهیم داشت. در این مطلب کمی برای شما این نسبتها را تشریح میکنم تا بیشتر آشنا شوید.
پیشاپیش از عموم خالهها (مخصوصا خاله شادونه)، داییها، عمهها، عموها و آقای فیروز کریمی (همینجوری کلا) عذرخواهی میکنیم اگر چیزی مینویسیم و شوخی میکنیم.
خاله
خواهرِ مادر را گویند. البته محدود به خواهر نیست و کلا هر کس که با مادر یک سلام علیکی کرده باشد، بدون پروسه اداری یا بوروکراسی پیچیدهای به سمت خاله بودن میرسد. مثلا ما به تمام زنهای همسایهمان و تمام آشنایان همسن مادرمان و به همه خانمهایی که نسبت فامیلیشان نامشخص بود از بچگی خاله میگفتیم. یک موضوع عجیب هم این است که اگر شما برنده نوبل فیزیک هم شده باشید، تقریبا بیشتر خانمهای همسایه خاطرهای تعریف میکنند که «خالهجان حالا خیلی خودت رو نگیر، خودم یه بار سرپات گرفتم». ظاهرا دو سه دهه قبل مادرهای ما خیلی با هم صمیمی بودهاند و بدون هیچ مشکلی وقتی سر خودشان شلوغ بوده بچه یکدیگر را سرپا میگرفتهاند. بهطور کلی خالهها مسبب دو سوم هزینه تلفن هر خانه هستند، چون هر وقت مامانها با خالهها صحبت میکنند قطعا زیر یک ساعت نخواهد بود مگر این که یکی دیگر از خالهها پشت خط باشد.
عمو
عمو عبارت از برادر پدر است. اما در این مورد هم هر مرد سنبالاتر از ما میتواند عمویی بالقوه باشد. عموها واقعا بسیار مهربان و خیرخواه هستند، نمونهاش عموی سوباسا. بعضی عموها هم کلا پیر نمیشوند نمونهاش عموپورنگ که همینطور پیش برود کمکم تبدیل به پسرعمو پورنگ میشود. من خودم دیگر کمکم دارم عموی عموپورنگ میشوم. من هنوز به طور نسبی عمو نشدهام و دوست دارم عمو بشوم، ولی یکی از وقتهایی که اصلا دوست ندارم عمو باشم آنوقتهایی است که بچه فامیل میآید بهم میگوید: «عمو گوشیت رو میدی بازی کنم؟» آخر این چه انتظاری است عموجان؟
عمه
خواهر پدر را گویند. کسی که ظاهرا بسیاری از صفات و ویژگیهای دخترها به طور ژنتیکی به او رفته است. مامانها که اینطور میگویند. عمهها واقعا انسانهای شریفی هستند. یکی از مظلومترین موجودات که نمیدانم چرا خیلیها درباره شان بد قضاوت و مثلا فکر میکنند حتما در همه لحظات زندگی، نقشهای زیر سر دارند، در حالی که عمهها بسیار مهربان و پذیرا هستند. اصلا همین که بابت تحمل ۲۴ ساعته شوخیهای شوهرعمهها سختی کار نمیگیرند، به نظرم خیلی لطف میکنند. عمهها از پاهای ثابت گروههای فامیلی هستند که اطلاعات بسیار متنوعی را در اختیار دیگران قرار میدهند.
دایی
برادرِ مادر را گویند. مرد مهربان و پایهای که مامانها خیلی اصرار دارند او مظلوم است و توسط دیگران مدام سرش کلاه گذاشته میشود. ضمنا خیلی بامزه است و مامانها در جمعهای فامیلی قربان صدقه بامزگیاش میروند. داییها به تنهایی ۶۰ درصد به رونق رستورانها و اغذیهها افزودهاند، چون هر کس میخواهد به غذای رستورانش اعتماد شود یک دایی قبل از اسمش میگذارد. برخلاف افسانه قدیمی «چایی داغه، دایی چاقه» میانگین وزن کل داییهای جهان بسیار کمتر از میانگین وزن عموهای جهان است. میگویید نه؟ بروید وزن کنید.
معیار انتخاب کفش فوتبال و فوتسال قسمت اول انتخاب کفش براساس پست
انتخاب ساز موسیقی – چند نکته ی اولیه و مهم در انتخاب ساز برای شروع یادگیری موسیقی-قسمت اول