فروشگاه

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه

فروشگاه اینترنتی

آزار شیطانی 3 زن تهرانی توسط عنکبوت زرد- او اعدام نمی شود

آزار شیطانی 3 زن تهرانی توسط عنکبوت زرد !/ او اعدام نمی شود

مجموعه: اخبار حوادث



آزار شیطانی 3 زن تهرانی توسط عنکبوت زرد،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
عنکبوت زرد که سریالی سه زن را آزار داده بود پس از 6سال کش و قوس قضایی به 174ضربه شلاق،3سال زندان،2سال تبعید و10سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد.

به گزارش رکنا، زن جوان در تشریح جزییات ماجرا گفت: اوایل سال 93 دوست صمیمی ام پروانه هراسان با من تماس گرفت و گفت از سوی یک پسر جوان مورد آزار قرارگرفته است و مرد جوان از او  فیلم تهیه کرده  و قصد اخاذی دارد. اول حرفش را بارو نکردم اما وقتی مدرک های او را دیدم دلم برای دوست صمیمی ام سوخت وبه او قول دادم کمکش کنم. من همراه دوست صمیمی ام برای پس گرفتن عکس و فیلم ها با پسر جوان قرار گذاشتم.او هکه پسر مودبی بود قول داد عکس و فیلم ها را تحویلم دهد اما یکباره به سمت حاشیه تهران رفت و با تهدید چاقو مرا  آزار داد.

 

وی ادامه داد: وقتی این ماجرا را به پروانه  گفتم فهمیدم که من سومین قربانی جنایت سیاه این مرد هستم و او قبل از پروانه دوست صمیمی دیگرمان به نام شیدا را هم آزار داده بود.

 

به دنبال شکایت این زن تلاش برای ردیابی پسر جوان آغاز شد و دو شاکی دیگر شناسایی شدند.

 

شیدا  که  مربی باشگاه بدن سازی است به پلیس گفت: ماجرا با رفتن من به یک سوپرمارکت آغاز شد. در سوپرمارکت پسر جوانی به من گفت گوشی موبایلش را در خانه جا گذاشته است و حالا لازم است یک تماس ضروری با مادرش بگیرد. من هم گوشی موبایلم را به او دادم اما وقتی به خانه برگشتم تماس های پسر جوان آغاز شد و آنجا بود که فهمیدم پسر جوان از گوشی موبایل من با تلفن خودش تماس گرفته  و شماره موبایل مرا  به دست آورده بود. مزاحمت های پسر جوان ادامه داشت تا  اینکه مرا تهدید کرد و من به ناچار  به دیدنش رفتم و به او گفتم نامزد دارم و بهتر است دست از مزاحمت بردارد.مدتی از پسر جوان خبری نبود تا اینکه ازدواج کردم اما باز هم مزاحمت های او شروع شد. او حتی چند بار با همسرم تماس گرفت . او می گفت از طریق شبکه های پیام رسان تلفنی به عکس های خصوصی ام دسترسی پیدا کرده و قصد دارد آنها را پخش کند. مزاحمت های او باعث شد که همسرم مرا طلاق دهد.

 خانه چین

این زن گفت: پسرجوان می گفت  به من علاقمند شده و اگر برای آخرین بار به دیدنش بروم دست از سرم برمی دارد. من هم با او قرار گذاشتم.اما پسر جوان با زور و تهدید مرا به پارک جنگلی سرخ حصار برد و آزارم داد. او از جنایت سیاهش فیلم تهیه کرد و گفت این فیلم را در شبکه های مجازی پخش می کند. من که ترسیده بودم ماجرا را با دوستم پروانه  در میان گذاشتم. من به همراه پروانه و  فرزند خردسالش با پسرجوان قرار گذاشتیم و سوار ماشین او شدیم. دوستم با او صحبت کرد و او قول داد عکس و فیلم ها را پس دهد اما در میان راه به سمت حاشیه تهران ر فت. هر چه من و دوستم به او التماس کردیم اجازه دهد از ماشین پیاده شویم قبول نکرد. او به شدت ما را کتک زد و به زور به یک خانه ویلایی در حاشیه تهران برد.

 

 این زن گفت: پسر جوان می خواست دوستم را هم آزار دهد که مقاومت کرد.اما پسر بی رحم فرزند خردسال دوستم را از پنجره بیرون گرفت و تهدید کرد اگر به خواسته او تن ندهیم فرزند خردسالش را از پنجره ساختمان بیرون پرت می کند. او بی رحمانه من و دوستم را آزار داد و از ما فیلم گرفت.او ما را از ویلا بیرون برد و در میان جاده رها کرد. دوستم که می ترسید به خانه اش  برگردیم با دوست صمیمی اش پریا تماس گرفت و از او کمک خواست. این طور بود که سومین زن هم به دام شیطانی این پسر گرفتار شد. اما ما از ترس آبرویمان جرات نکردیم به پلیس حرفی بزنیم تا  اینکه پریا به اداره آگاهی رفت و  شکایت کرد.

 

نخستین محاکمه عنکبوت زرد

به دنبال حرف های تکان دهنده این زن قربانی دیگر نیز شناسایی و ردیابی مرد جوان آغاز شد . پلیس از طریق ردیابی شماره تلفن پسر جوان رد وی را یافت و او را بازداشت کرد .در حالی که دوشاکی دیگر شکایت های مشابهی را تسلیم پلیس کرده بودند متهم 35ساله که به عنکبوت زرد معروف شده بود  به اتهام زنای به عنف، آدم ربایی منتهی به زنای به عنف و اکراه و سو استفاده از شاکی ها در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران پشت درهای بسته و غیرعلنی محاکمه شد .وی خودش را بی گناه خواند و منکر آزار شیطانی شد.متهم ادعا کرد سه زن جوان به خواسته خودشان با وی رابطه برقرار کرده اند  و به زور آنها را آزار نداده است.

 

در پایان جلسه دادگاه ،قضات وی را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه و وی را به 100ضربه شلاق،10ماه زندان، یکسال تبعید به نیک شهر  سیستان و بلوچستان و 180 ساعت خدمات عمومی رایگان در  شهرداری« رفتگری» محکوم کردند .اما با اعتراض سه شاکی به حکم صادره  پرونده در شعبه هفتم دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور با طرح چندین ایراد حکم صادره را شکستند .

 

قضات دیوان عالی کشور در گزارشی اعلام کردند اگر چه متهم در جلسه دادگاه منکر زنای ساده بوده ولی  به ارتکاب رفتار غیراخلاقی  اعتراف کرده است.ارسال پیامک های غیراخلاقی و تهدیدآمیز نسبت به یکی از شاکی ها و ارسال تصاویر مستهجن و برهنه یکی از آنها حکایت از ارتکاب رفتار مجرمانه و تهدیدآمیز دارد. از طرفی با  بررسی زندگی شخصی یکی از شاکی ها به نام پروانه که دارای همسر و فرزند و موقعیت شغلی و اجتماعی بالاست منطقی به نظر نمی رسد که وی خودش همراه متهم به ویلای دوست وی  رفته باشد و سپس نیمه شب در راه بازگشت خودش را از خودرو متهم به بیرون پرتاب کند.ازاین رو لازم است تا پرونده بار دیگر رسیدگی شود.

 

با اظهار نظر قضات دیوان عالی کشور و شکسته شدن حکم صادره پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه همعرض ارسال شد تا متهم بار دیگر از خود دفاع کند.  دومین محاکمه عنکبوت زرد

 

مرد شیطان صفت این بار در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران از خود دفاع کرد و منکر تجاوز به عنف شد. قضات دادگاه با توجه به مدرک های موجود در پرونده وی را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه و او را به خاطر زنا به 100ضربه شلاق  و دوسال تبعید و او را  به  خاطر استفاده از سند سفید امضا به یکسال زندان محکوم کردند. پرونده وی به خاطر تهدید یکی از شاکی ها به انتشار فیلم های مستهجن به دادگاه انقلاب فرستاده شد.

 

عنکبوت زرد در شعبه 28دادگاه انقلاب از خود دفاع کرد و به خاطر تهیه فیلم های مستهجن و تهدید به انتشار آنها به 2سال زندان، 74ضربه شلاق و 10 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد. حکم صادره از دادگاه انقلاب در شعبه 57 دادگاه تجدید نظر مهر تایید خورد و قطعی شد.

آلکنو: نتایج ناامیدکننده المپیک باعث سرخوردگی من و همه ایران شد

آلکنو: نتایج ناامیدکننده المپیک باعث سرخوردگی من و همه ایران شد

مجموعه: اخبار ورزشی و نتایج مسابقات

آلکنو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران نتایج ناامیدکننده این تیم در المپیک ۲۰۲۰ را باعث سرخوردگی خود دانست و آن را نشانه دیگری برای پایان کارش در مربیگری دانست.

به گزارش تسنیم، ولادیمیر رومانوویچ آلکنو سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران در مورد حضورش روی نیمکت تیم ملی در المپیک 2020 توکیو اظهار داشت: نتایج ناامیدکننده در المپیک باعث سرخوردگی من و همه ایران شد. من قطعاً دنبال نتایج بهتری بودم و با صداقت کار کردم، ولی تنها خروجی این فرآیند، چهارمین حضور من در المپیک بود. شاید این نشانه دیگری است که من باید کار مربیگری را متوقف کنم.

 

مقابل ژاپن نقشه‌های ما کار نکرد و شکست خوردیم

آلکنو ادامه داد: ما باید از گروه خود در المپیک صعود می‌کردیم، ولی در بازی سرنوشت‌ساز مقابل کانادا شکست خوردیم. کانادا در روز مسابقه، قوی‌تر از ما بود. در بازی با ژاپن هم می‌توانستیم کار را تمام و صعود کنیم، ولی نقشه‌های ما کار نکرد و شکست خوردیم.

 

رئیس فدراسیون والیبال ایران آرزوهای بزرگ و بلندپروازانه‌ای داشت

سرمربی پیشین تیم ملی ایران گفت: رئیس فدراسیون والیبال ایران آرزوهای بزرگ و بلندپروازانه‌ای داشت. آنها از مدال المپیک صحبت می‌کردند و مردم هم منتظر معجزه بودند. والیبال در ایران، پس از فوتبال، محبوب‌ترین ورزش است و عامه مردم و خبرنگاران، دیوانه این رشته هستند. بازیکنان جوان ایرانی در حال تبدیل شدن به ستاره‌های والیبال هستند، ولی آنها هنوز هیچ عنوانی در جهان ندارند. این یک نقطه منفی برای آنهاست و باید بیشتر و بیشتر تلاش کنند.

 

مشکلاتی اساسی در ایران وجود داشت که نتوانستیم آنها را حل کنیم

آلکنو در مورد پیروزی 3 بر 2 مقابل لهستان در بازی نخست المپیک گفت: غلبه بر لهستان، بسیار دلگرم‌کننده بود، ولی همانطور که گفتم با فشار دادن لیمو، رب گوجه فرنگی حاصل نمی‌شود. مشکلات اساسی زیادی در ایران وجود داشت که نتوانستیم آنها را در مدت کوتاهی حل کنیم. بازیکنان ایران، سرویس‌های زیادی هدر می‌دادند. ما در این مورد با تک تک بازیکنان حرف زدیم و تمرین کردیم، اما در زمان مسابقه باز هم مشکل ما لاینحل باقی ماند و خطاهای زیادی داشتیم. علت شکست ما مقابل کانادا خیلی ساده بود، توپ‌های دوم در تیم ما امتیاز نشد و حریف از توپ‌های بلند امتیاز گرفت.

 

انتظار بیشتری از بازیکنان باتجربه ایران داشتم

وی در مورد مشکل دریافت اول تیم ملی ایران گفت: همه بازیکنان تیم ملی به جز میلاد عبادی‌پور در لیگ ایران بازی می‌کردند. به همین خاطر، بازیکنان دریافت‌کننده به سرویس‌های ساده، عادت داشتند. دریافت سرویس‌های بازیکنانی مثل لئون، انگاپت، میخایلوف و کلیوکا برای آنها سخت بود. ما نیز بهای این موضوع را پرداخت کردیم. البته من انتظار بیشتری از بازیکنان باتجربه تیم ایران داشتم.

 

در شروع تمرینات در ایران، اشتباه کردیم

سرمربی پیشین تیم ملی روسیه گفت: ما در شروع تمرینات در ایران، اشتباه کردیم. فدراسیون از ما خواست که هر تعداد که ممکن است بازیکن به اردو دعوت کنیم. ما برای 10 روز 30 بازیکن در اردو داشتیم. بازیکنان شاغل در لیگ ایران، کمابیش به هم شبیه بودند و انتخاب بین آنها سخت بود. ما زمان زیادی صرف دیدن تمرینات کردیم در حالی که شاید بهتر بود به آمار و آنالیزهایی که از ویدئو بازیکنان داشتیم، اعتماد می‌کردیم. هشت جلسه مانده به اعزام به توکیو، 16 بازیکن در اردو بودند. من واقعاً متأسفم که به سایر بازیکنان، زمانی برای نشان دادن توانایی‌های‌شان داده نشد. لحظه انتخاب، یک لحظه سخت برای یک مربی است. حتی مترجم از من خواست که خودم اسامی بازیکنان حذف شده را اعلام کنم، چون نمی‌خواست در این مورد، دخیل باشد. ایرانی‌ها خیلی احساساتی و مغرور هستند و برای‌شان تجربه کردن چنین لحظاتی، سخت است.

 

رئیس فدراسیون ایران بدون مشورت با ما، قائمی را به اردو دعوت کرد!

آلکنو در مورد قضیه دعوت فرهاد قائمی به اردو و خط زدنش توضیح داد: ما به تله افتادیم. جو خیلی سنگین بود و بازار تهمت و شایعات هم داغ، چون او در ایران، یک ستاره به حساب می‌آید. مشکل از اینجا شروع شد که رئیس فدراسیون ایران، بدون مشورت با ما، قائمی را به اردو دعوت کرد و به او قول داد که جایگاهش در تیم محفوظ است. کارشناسان زیادی در ایران هستند که به ما گفتند ظاهراً قائمی می‌تواند در دریافت اول به تیم کمک کند، اما او چند ماه قبل از بازی‌های ملی خداحافظی کرده بود و مصدومیتی کهنه هم داشت.

 

به قائمی گفتم وقت من و خودت را تلف نکن

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: من بلافاصله به او و سایر بازیکنانی که در لیگ ملت‌ها نبودند، گفتم که برای داشتن جایگاهی در تیم ملی باید از بقیه بهتر باشند. در مورد قائمی پس از اولین جلسه تمرین،‌ مشخص بود که اصلاً آماده نیست و کمکی به ما نخواهد کرد. من او را صدا کردم، مقابلش نشستم و گفتم وقت من و خودت را تلف نکن. او زمان لازم برای آماده شدن در سطح المپیک را نداشت. ما با هم دست دادیم و خیلی معمولی جدا شدیم. او اما حرف‌های تند و بدی علیه من و رئیس فدراسیون زد. او گفت که من عروسک خیمه شب بازی هستم، ولی این حرف اصلاً منطقی نیست. اگر من عروسک بودم با درخواست داورزنی، او را در تیم ملی نگه می‌داشتم. قائمی به اشتباه فکر کرد که من او را به تیم ملی دعوت کرده‌ام، ولی من هرگز او را دعوت نکردم. من فقط موافقت کردم که او را ببینم. قرار شد او پس از این قضیه از من رسماً عذرخواهی کند، ولی این کار را نکرد. این تنها نقطه منفی کار من در ایران بود.

 

وقتی نتیجه‌ای در کار نباشد، همه حرف‌ها توجیه است

آلکنو در مورد اینکه آیا به والیبال ایران کمک کرده است یا نه، گفت: من تیمی را تحویل گرفتم که بازیکنان آن حدود 10 سال کنار هم بازی کرده بودند و بازیکن جدیدی به جمع آنها اضافه نشده بود. ما چند بازیکن جدید را معرفی کردیم که پیشرفت زیادی در تیم ملی کردند. برای مثال، میثم صالحی، پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک بازیکن بزرگ دارد. در مجموع وقتی نتیجه‌ای در کار نباشد، همه حرف‌ها، توجیه و فقط حرف است.

 

سقف آرزوهای هواداران والیبال در ایران، فروکش کرده است

وی درباره خداحافظی سعید معروف از بازی‌های ملی اظهار داشت: تیم ایران بدون معروف، تیم متفاوتی خواهد شد. من می‌دانم که تعدادی از بازیکنان باتجربه تیم هم برای مسابقات قهرمانی آسیا به تیم ملی دعوت نشده‌اند. بهروز عطایی سرمربی جدید تیم ملی به جوانگرایی ادامه خواهد داد که کار درست و لازمی است. او کار زیادی در پیش دارد، چون سقف آرزوهای هواداران والیبال در ایران، فروکش کرده است.

 

غافلگیرکننده اتفاق در المپیک قهرمانی فرانسه بود

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران در مورد المپیک گفت:‌ اتفاقات غافلگیرکننده زیادی در المپیک افتاد که بارزترین آنها، قهرمانی فرانسه پس از شروع نه چندان خوبش بود. من بعد از لیگ ملت‌ها، لهستان، روسیه و برزیل را بخت‌های نخست قهرمانی می‌دانستم، ولی بعد از اینکه با تیم ایران بر لهستان غلبه کردیم، متوجه شدم که این تیم اوضاع خوبی ندارد.

 خانه چین

انگاپت در المپیک با قلبش بازی کرد

آلکنو در مورد عملکرد درخشان اروین انگاپت در المپیک در مقایسه با تیم زنیت هم تصریح کرد: انگاپت در زنیت برای پول بازی می‌کند، ولی در المپیک با قلبش بازی کرد. بازیکنان ایده‌آل از نظر من، سرگئی تتیوخین و ماکسیم میخایلوف هستند.

هشدار بایدن به طالبان؛ آمریکا ۵ هزار نظامی به کابل اعزام می‌کند

هشدار بایدن به طالبان؛ آمریکا ۵ هزار نظامی به کابل اعزام می‌کند

مجموعه: اخبار بین الملل

بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به پیشروی طالبان در افغانستان، ضمن موافقت با استقرار ۵ هزار نیروی نظامی در کابل، به آنها هشدار داد که ایجاد خطر برای آمریکایی‌ها پاسخ نظامی سریع و کوبنده‌ای را در پی خواهد داشت.

به گزارش فارس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه اعلام کرد که با استقرار ۵ هزار نیروی نظامی در کابل برای تسهیل خروج اتباع آمریکایی از افغانستان، موافقت کرده است.

 خانه چین

بایدن طی بیانیه‌ای ۶۰۰ کلمه‌ای که از اقامتگاه «کمپ دیوید» برای دفاع از تصمیمات خود درخصوص افغانستان صادر کرد، گفت: «طی روزهای گذشته من در ارتباط نزدیکی با تیم امنیت ملی [کاخ سفید] بودم و به آنها دستورهایی برای حفاظت از منافع و ارزش‌های خود همزمان با پایان مأموریت نظامی در افغانستان دادم».

 

به نوشته وبگاه کاخ سفید، وی در این بیانیه توضیح داد: «اولاً، بر اساس توصیه‌های تیم‌های دیپلماتیک، نظامی و اطلاعاتی خود، استقرار ۵ هزار نیروی آمریکایی را تایید کردم تا از کاهش منظم و ایمن خدمه [نظامی] آمریکا و دیگر متحدانمان و همچنین خروج ایمن افغان‌هایی که به نیروهای ما در زمان مأموریت‌شان کمک کردند و در خطر طالبان قرار دارند، اطمینان حاصل کنیم».

 

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد:‌ «دوم، به نیروهای مسلح و جامعه اطلاعاتی خود دستور دادم که از حفظ توانایی و چابکی برای رسیدگی به تهدیدهای تروریستی از سوی افغانستان اطمینان حاصل کنند».

 

بر اساس این بیانیه، بایدن همچنین خبر داد: «سوم، به وزارت خارجه دستور دادم تا از رئیس‌جمهور [اشرف] غنی و دیگر سران افغان در جلوگیری از خونریزی بیشتر [در افغانستان] و حصول راهکار سیاسی حمایت کند. [آنتونی] بلینکن نیز با ذی‌نفعان مهم منطقه‌ای تعامل خواهد کرد».

 

وی در ادامه هشدار داد: «چهارم، به نمایندگان طالبان در دوحه گفتیم که هر اقدامی از سوی آنها در خاک افغانستان که نیروهای آمریکایی یا دیپلمات‌های ما را در خطر قرار دهد، با واکنش نظامی سریع و محکم آمریکا مواجه خواهد شد».

مرگ دلخراش راننده پراید حامل گوشت-حادثه رانندگی در اهر ۳ فوتی داشت-تصادف مرگبار با شتر در سیریک

مرگ دلخراش راننده پراید حامل گوشت/ حادثه رانندگی در اهر با 3 فوتی داشت

مجموعه: اخبار حوادث

تصادفات در ایران،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
راننده خودروی پراید حامل بسته‌های گوشت، بعد از تصادف شدید با جدول، جان خود را از دست داد.

به گزارش تسنیم، ساعت ۱۵:۴۰ روز گذشته حادثه تصادف در اقدسیه، چهار راه آجودانیه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران بلافاصله نیروهای عملیات ایستگاه ۶۱ را به محل حادثه اعزام کرد.

 

بنا به اظهار مهدی زمانی، فرمانده آتش‌نشانان اعزامی، یک دستگاه خودروی سواری پراید که تعدادی بسته‌های گوشت نیز در آن قرار داشت، به هنگام حرکت در مسیر شمال به جنوب خیابان آجودانیه، به علت نامشخصی پس از برخورد با جدول کنار خیابان از مسیر اصلی خود منحرف و روی سقف واژگون شد.

 خانه چین

وی افزود: به دنبال وقوع این حادثه، راننده خودرو که مردی ۶۰ ساله بود و به شدت مجروح شده بود، داخل خودرو گرفتار شد.

 

زمانی تصریح کرد: آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، پس از گذاشتن علائم هشدار دهنده در بزرگراه، جریان برق خودروی سواری را قطع و از نشت بنزین در این وسیله‌نقلیه جلوگیری کردند.

 

این فرمانده آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: نیروهای آتش‌نشانی در ادامه با استفاده از ابزار هیدرولیکی، راننده را از داخل اتاقک درهم‌پیچیده خودرو سواری خارج کردند و وی را تحویل عوامل اورژانس دادند.

 

وی با اشاره به اینکه علت وقوع این حادثه رانندگی توسط پلیس راهور در حال بررسی است، گفت: امدادگران اورژانس پس از انجام معاینات اولیه اعلام کردند که این شخص به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

 

بنابر اعلام پایگاه خبری ۱۲۵، جسد این شخص برای انجام اقدامات قانونی و انتقال به پزشکی قانونی تحویل نیروی انتظامی شد.

تصادفات در ایران،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
تصادفات در ایران،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
تصادفات در ایران،اخبار حوادث،خبرهای حوادث

 

***

 

حادثه رانندگی در جاده اهر ـ هریس ۳ فوتی داشت

سخنگوی اورژانس آذربایجان‌ شرقی گفت: سه نفر در سانحه رانندگی در جاده اهر ـ هریس و در محدوده «سرای» فوت کردند.

 

به گزارش ایلنا، وحید شادی‌نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان‌ شرقی بیان کرد: این حادثه عصر دیروز جمعه بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی پژو با خودروی وانت پیکان رخ داد که ۲ سرنشین پژو در دم جان باختند. 

 

او افزود: مصدومان حادثه نیز به بیمارستان‌های امام رضا (ع) و امام سجاد (ع) شهرستان هریس انتقال یافتند که یکی از مصدومان در بیمارستان فوت کرد.

 

شادی‌نیا ادامه داد: این مصدوم به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان هریس جان باخت.

 

تصادفات در ایران،اخبار حوادث،خبرهای حوادث

 

 ***

 

تصادف مرگبار با شتر در سیریک

برخورد یک دستگاه خودروی سواری با شتر در شهرستان سیریک، یک کشته برجای گذاشت.

 

 رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سیریک گفت: در این حادثه که ساعت ۵ و سی دقیقه بامداد امروز، در جاده اصلی سیریک - میناب محدوده شهر گروگ رخ داد، راننده خودرو دردم جان باخت.

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

عبدالرضا سالاری افزود: شهرستان سیریک حدود چهار هزار نفر شتر دارد.

 

روستا‌های پالور، زیارت حسن آباد، میشی، کلاوی، کنارجو، کرپان، سلمه ای، گونمردی و جیفری مراکز اصلی پرورش شتر است.

بزرگ‌ترین پایگاه نظامیان آمریکا در شرق افغانستان به‌دست طالبان افتاد

بزرگ‌ترین پایگاه نظامیان آمریکا در شرق افغانستان به‌دست طالبان افتاد

مجموعه: اخبار بین الملل

طالبان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
منابع افغان از تسخیر "اسدآباد" مرکز ولایت کنر در مرز افغانستان با پاکستان توسط طالبان خبر دادند.

به گزارش ایسنا، یک منبع از دولت محلی به اسپوتنیک گفت: اسدآباد مرکز استان کنر و زندان آن به دست طالبان افتاد.

 خانه چین

پیش از این منابع خبری امروز شنبه از تصرف "شرنه" مرکز ولایت پکتیکا توسط طالبان خبر داده بودند.

 

 ***

 

طالبان مدعی تصرف مزارشریف شد

 همزمان با ادامه پیشروی‌های طالبان این گروه خبر از تصرف شهر مزارشریف داد.

 

این در حالی است که غلام سخی لاله، شورای ولایتی بلخ، ساعت ۹:۳۰ امشب شنبه، ۲۳ مرداد گفت: طالبان پس از شکستن خطوط دفاعی وارد شهرمزارشریف شده اند و جنگ در کوچه پس کوچه های شهر ادامه دارد. 

 

به گفته وی، وضعیت شهر نگران کننده است و وضعیت قابل پیشبینی نیست.

 

این در حالی است که سربازان قول اردوی ۲۰۹ شاهین مقر این فرماندهی را ترک کرده اند و تمامی نیروهای مستقر در پل امام بکری و شهرستان دهدادی به داخل شهر مزارشریف عقب نشینی نمودند.

 

مارشال دوستم و عطا محمد نور در خط حضور دارند و در تلاش بسیج نیروهای شان هستند صدای فیر در تمام شهر شنیده می‌شود و ساکنان مزارشریف سخت نگران شده اند.

 

زندان مزارشریف نیز به کنترل طالبان درآمد و تمام زندانیان آن آزاد شده اند.

 

با این وجود شهر مزارشریف سقوط نکرده است و نیروهای دفاعی همچنین علیه تهاجم طالبان ایستاده اند. 

 

خبرهای تایید نشده می‌رساند که ذبیح‌الله مهمند، فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین خیانت کرده و برخی از خطوط جنگ را به طالبان واگذار کرده است. 

 

مهمند هرچند تحت نظارت مارشال و نور بود، اما مشخص نیست که چگونه موفق به خیانت شده است.

 

مارشال دوستم، نور و بقیه متحدان شان در تلاش اند اوضاع را کنترول کنند با این حال درگیری در حومه‌های شهر جریان دارد.

 

***

 

مرکز استان دایکندی افغانستان به تصرف طالبان در آمد

یک خبرگزاری آمریکایی خبر داد که مرکز استان دایکندی افغانستان تنها با شلیک دو گلوله به تصرف نیروهای طالبان در آمده است.

 

یک نماینده پارلمان افغانستان مدعی شد که شهر «مهترلام» مرکز استان لغمان در شمال شرق کابل، بدون هیچگونه درگیری تحت کنترل طالبان در آمده است.

 

***

 

بزرگ‌ترین پایگاه نظامیان آمریکا در شرق افغانستان به‌دست طالبان افتاد

بزرگترین پایگاه نظامی در لوگر تحت نام «Fob Shank» به دست طالبان سقوط کرد.

 

منابع می‌گویند که صدها نیروی دولتی با طالبان یکجا شدند و شماری زیادی از اسلحه و وسایط نظامی بدست طالبان افتاده است.

 

در این پایگاه نظامی لوای چهارم اردوی ملی و کندک دوم کماندو مستقر بودند.

 

از سال 2006 تا 2014 میلادی حدود 18000 سرباز آمریکایی در این پایگاه حضور داشتند.

 

قابل ذکر است که شهر پل مرکز ولایت لوگر دیروز بدست طالبان سقوط کرد و اکنون صرف قطعه 333 در شهرستان محمدآغه ولایت لوگر بدست نظامیان دولت قرار دارد و تمامی بخش های لوگر زیر اداره طالبان است.

 

این بزرگ‌ترین پایگاه نیروهای خارجی در شرق افغانستان بود که با ۸ کیلومتر طول و سه کیلومتر عرض، که بین سال‌های 2006 تا 2014 میلادی، در حدود 18 هزار نظامی را در خود جا داده بود.

 

به گفته مقام‌های نظامی در لوگر، تا پیش از توافق صلح آمریکا و طالبان هم، در حدود ۶۰۰ تن از نیروهای ویژه آمریکایی در پایگاه «فاب شنک» (Fob Shank)، بودند؛ اما پس از آن توافق، این شمار به ۳۰۰ نیرو کاهش یافت.