فروشگاه

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه

فروشگاه اینترنتی

از کجا متوجه زمان انقضای یک لوازم آرایشی شویم؟

از کجا متوجه زمان انقضای یک لوازم آرایشی شویم؟

مجموعه: لوازم آرایشی

شناخت نشانه های فساد در مورد برخی لوازم آرایش ضروری است اما در برخی دیگر حتی استفاده از محصول بعد از فرا رسیدن تاریخ انقضا هم مشکل‌ساز نمی‌شود. مثلا عطرها اگر تاریخشان بگذرد برای سلامت مضر نخواهند بود.


«از کجا متوجه زمان انقضای یک لوازم آرایش شویم؟» این سوالی است که خیلی از خریداران محصولات آرایشی و بهداشتی دارند.برچسب شبنم تا حدودی کمک کرده زمان تولید و انقضای محصولات و قاچاق بودن یا نبودن آن مشخص باشد اما هنوز هم خیلی از محصولات آرایشی و بهداشتی برچسب شبنم ندارند.


گاهی نیز برچسب روی بسته‌بندی لوازم آرایش زده می‌شود و اگر جعبه را دور بیندازید و زمانی از مصرف ماده آرایشی بگذرد دیگر نمی‌توانید متوجه زمان تولید یا انقضای محصول شوید.


روی بسته‌بندی اصلی لوازم آرایش هیچ توضیحی در مورد تاریخ تولید و انقضا داده نشده و تنها علامتی که بسیاری از افراد حتی متوجه آن هم نمی‌شوند، کاسه‌ای است که روی آن عددی قید شده و نشان می‌دهد بعد از باز کردن در محصول تا چند ماه بعد می‌توانید محصول را همچنان استفاده کنید اما آیا واقعا به خاطر دارید کرم ضدآفتاب یا رژ لبتان را کی خریده بودید و چند ماه از زمان مصرف آن گذشته است؟


در این مطلب ابتدا اشاره به مدت زمانی داریم که هر یک از محصولات را طی آن مدت باید مصرف کنید و از آنجا که به هر حال مشخص نیست چه فاصله زمانی بین تولید و باز شدن در محصول آرایشی بوده، به علائمی اشاره می‌کنیم که با توجه به آنها متوجه فساد لوازم آرایش می‌شوید.


طول عمر لوازم آرایش تقریبا چقدر است؟ 

*ژل دوش و شامپو: ۲ تا ۳ سال 

*لوسیون بدن: ۹ تا ۱۲ ماه 

*کرم صورت: کاسه‌ای ۹ ماه، بطری‌های پمپی یا تیوپی ۱۲ ماه 

*لاک ناخن: ۱ تا ۲ سال 

*ریمل مژه و ابرو: ۳ ماه 

*پوشاننده سیاهی دور چشم: ۳ تا ۶ ماه 

*کرم روز، شب: ۶ تا ۹ ماه 

*پاک‌کننده آرایش چشم، صورت: ۶ تا ۹ ماه 

*اسکراب و لایه‌بردارها: ۶ تا ۹ ماه 

*ماسک مرطوب‌کننده، پاک‌کننده: ۶ تا ۹ ماه 

*کرم ضدقرمزی: ۸ ماه 

*کرم‌پودر: ۹ ماه 

*لوسیون بدن: ۱۲ ماه 

*رژگونه: ۲ تا ۳ سال 

*سایه چشم: ۲ تا ۳ سال 

*پنکک: ۳-۲ سال 

*مداد چشم: ۲ سال 

*مداد ابرو: ۲ سال 

*رژ و مداد لب: ۲ سال


متخصصان در رابطه با کرم‌های ضدآفتاب توصیه می‌کنند بعد از پایان فصل گرم سال، آن را دور بیندازید زیرا معمولا در زمستان افراد به ندرت از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنند و ترکیبات موثر کرم در پیشگیری از آسیب‌رسانی اشعه‌های ماورای‌بنفش خورشید به پوست تا سال بعد موثر باقی نمی‌مانند. پس کرم ضدآفتاب را باید سالانه تعویض کرد.

شیوه نگهداری از لوازم آرایش 

مدت زمان‌های قیدشده در بالا حداکثر زمانی است که می‌توانید از لوازم آرایش استفاده کنید، به شرطی که این محصول در شرایط مناسب نگهداری شده باشد اما لازم است تعریف درستی از شرایط مناسب داشته باشیم. برای این منظور باید به این نکات توجه داشته باشید:


*لوازم آرایش را باید در محیطی خشک و دور از رطوبت نگه دارید زیرا رطوبت احتمال رشد باکتری‌ها را در محصول آرایشی افزایش می‌دهد.


*بر این اساس حمام و توالت مکان‌های مناسبی برای نگهداری محصولات آرایشی نیست.


*هنگام خرید بیشتر محصولات تیوپی و پمپی را انتخاب کنید. محصولات کاسه‌ای در مقایسه با انواع دیگر بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند و طول مدت مصرفشان کاهش می‌‌یابد.


*بعد از مصرف لوازم آرایش در آنها را محکم ببندید. در غیر این صورت احتمال اکسیده شدن محصولات افزایش می‌‌یابد.


*قبل از مصرف کرم‌های کاسه‌ای حتما دستانتان را بشویید.


*پدهای آرایشی و فرچه و قلموهای آرایشی‌تان را هر از گاهی بشویید.


*هرگز لوازم آرایش و ابزارهای آرایشتان را با کسی شریک نشوید.


از کجا بفهمیم لوازم آرایش فاسد شده‌اند یا سالم مانده‌اند؟ 

شناخت نشانه‌های فساد در مورد برخی لوازم آرایش ضروری است اما در برخی دیگر حتی استفاده از محصول بعد از فرا رسیدن تاریخ انقضا هم مشکل‌ساز نمی‌شود. مثلا عطرها هر چند تاریخشان بگذرد برای سلامت مضر نخواهند بود. رنگ عطری که فاسد شده و از زمان مصرف آن گذشته، معمولا تیره است و بوی اولیه خود را ندارد. در نتیجه فرد مصرف‌کننده خواه‌ناخواه آن را کنار می‌گذارد اما بوی بیشتر محصولات آرایشی مثل رژ لب، کرم‌پودر و… معمولا پس از مدتی تغییر می‌کند و بوی روغن اشباع‌شده دارند. محصولات پودری نیز خشک می‌شوند و بافتشان تغییر می‌کند.


برخی محصولات به‌ویژه ریمل و خط چشم هم بوی نامطبوعی می‌گیرند یا خشک می‌شوند. در مورد محصولاتی که با چشم در ارتباط‌اند باید به محدوده زمان مصرف توجه زیادی داشت. در عین حال شرایط نگهداری را رعایت کرد و محصول را دور از گرما و نور آفتاب نگه داشت زیرا این مواد با چشم در ارتباط هستند و به سادگی سبب عفونت می‌شوند. اگر بافت، رنگ و بوی محصول آرایشی‌تان تغییر کرده، بدون شک آن را دور بیندازید. در غیر این صورت باکتری‌های موجود در این محصولات می‌تواند زمینه‌ساز بروز آکنه یا جوش‌های چرکی و حساسیت باشد.


کاسه‌ای که روی آن عددی قید شده و نشان می‌دهد بعد از باز کردن در محصول تا چند ماه بعد می‌توانید محصول را همچنان استفاده کنید


محققان چه می‌گویند؟ 

بر اساس نتایج تحقیقی که روی هزار زن انگلیسی ۱۸ تا ۷۰ ساله انجام شده، ۶۸ درصد زنان اصلا اهمیتی به تاریخ انقضای محصولات آرایشی نمی‌دهند و محصول را تا زمانی که تمام شود، نگه می‌دارند و مصرف می‌کنند. خانم‌ها به طور متوسط برخی محصولات را تا ۴ سال و برخی دیگر را حتی تا ۱۵ سال نگه می‌دارند. به‌عنوان مثال حداکثر زمان نگهداری از مداد چشم ۵/۱ سال است اما به طور میانگین خانم‌ها ۸ سال از یک مداد استفاده می‌کنند.


مدت زمان نگهداری از رژلب نیز حداکثر ۲ سال است اما برخی خانم‌ها تا ۸ سال یک رژ را در کیفشان دارند. این موضوع فقط مختص خانم‌های انگلیسی نیست و تحقیقات مشابه در سراسر جهان این موضوع را ثابت کرده است. محققان پس از بررسی محصولات منقضی‌شده و به‌ویژه محصولاتی که خانم‌ها در کیفشان نگه می‌داشتند، اعلام کردند این محصولات حاوی باکتری‌های مضر و بیماری‌زایی است که می‌تواند باعث مشکلات زیادی شود.


از آن جمله می‌توان به خارش، تورم، خشکی لب، حساسیت و جوش‌های پوستی اشاره کرد. تحقیقات پژوهشگران دانشگاه متروپولیتن لندن نیز نشان داد در محصولات آرایشی منقضی باکتری‌هایی از جمله یوباکتریوم آئروموناس و پریوپیونوباکتریوم یافت شده که می‌توانند حتی عامل عفونت‌های واژینال، عفونت‌های گوارشی، مننژیت و سپتیسمی در نوزادان باشند. به همین دلیل محققان نسبت به مصرف مواد آرایشی منقضی مخصوصا به خانم‌های باردار و شیرده هشدار داده‌اند.


نتایج تحقیقات همچنین نشان داده دوسوم خانم‌ها محصولات خود را به اطرافیانشان قرض می‌دهند که این مساله نیز می‌تواند احتمال عفونت و آلودگی محصول را چند برابر کند.


از ۵ سال پیش تاکنون درج مدت زمان مجاز مصرف محصولات آرایشی روی بسته‌بندی از سوی اتحادیه اروپا اجباری شده، با این وجود هنوز هم خانم‌ها به این موضوع بی‌توجه هستند.


   مقالات مشابه

۸ برند برتر ایرانی محصولات آرایشی

10 برند برتر زیبایی در جهان

11 نکته مهم در خرید لوازم آرایشی

برندهای آرایشی فرانسوی که باید بشناسید

بهترین فروشگاه های محصولات آرایشی در ایران

دین اسلام چه نوع پوشش و آرایشی را مجاز می داند؟

با ارائه محصولات آرایشی چشم، چشم خود را جسورانه و زیبا کنید

لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای آرایشی ابرو

برندهای مرغوب لوازم آرایشی و بهداشتی ایرانی کدامند؟

برای زیبایی پوست آیا استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی ضروری است؟


منبع: zendegionline


دانستنی های لوازم آرایشی و بهداشتی

  • ادوکلن را با توجه به نوع پوست انتخاب کنید
  • مشکلات ناشی از مواد آرایشی
  • پودر آرایشی برای چه فردی مناسب است؟
  • بهترین شیوه استفاده از ریمل
  • توصیه هایی مهم درباره لوازم آرایش !
  • طرز تهیه کرم زیبایی در منزل!


   مطالب مشابه

برند بولگاری

جدیدترین جواهرات برند Tiffany & Co

معرفی برند «تیفانی اند کو»؛ ساعت های مچی

ساعت های مچی برند «دولچه و گابانا»

14 برند معروف کفش ورزشی در جهان

جدیدترین مدل جواهرات برند Hazoorilal Jewellers

معرفی برند «تیفانی اند کو»؛ کلکسیون جواهرات - سری دوم

معرفی برند «تیفانی اند کو»؛ کلکسیون جواهرات

معرفی ساعت های زنانه و مردانه برند «بربری»

جنیفر لارنس چهره جدید تبلیغاتی برند دیور

روش هایی برای افزایش فروش

روش هایی برای افزایش فروش

مجموعه: متفرقه

در این مقاله به بررسی رایج ترین ابزارهای ترویج فروش محبوب می پردازیم.

ابزارهای ترویج فروش

تبلیغات، ترویج، رسانه های اجتماعی و روابط عمومی، استراتژی های بازاریابی را با استفاده از روش های متعدد پشتیبانی می کنند. ترویج فروش معاملات موقتی است. رویدادها روش های برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه برای مجاب کردن آنها برای خرید است. تعدیل انواع روش های فروش نسبت به وضعیت شما کمک می کند که درآمد و سود خود را افزایش دهید.


نمونه های مجانی

اغلب برای برهم زدن وفاداری به برند به چیزی بیشتر از تبلیغات احتیاج داریم. به ویژه اگر از سالیان گذشته از یک محصول یا خرید در یک فروشگاه خاص استفاده کرده اند.


یکی از دلایل نگرانی این است که اگر آنها محصول جدید را دوست نداشته باشند، تلاش برای انجام کاری جدید موجب هدر رفت پول خواهد شد. یک روش معمول برای شکست وفاداری برند رقبا و تبدیل مشتریان رقبای خود به مشتریان خود، ارائه یک فرصت به مشتریان برای تست مجانی محصول یا سرویس شما است.


تخفیف

به جای کم کردن قیمت محصول، مشتری قیمت نهایی مرا می خرد و شما به او تخفیف می دهید. که بعدا مشتری مقداری پول در آخر دریافت می کند، عموما به صورت چک که شما برای او پست می کنید. این به شما اجازه می دهد اطلاعات مشتری را دریافت کنید و یک لیست ایمیل داشته داشته باشید. این مزیت را شما نمی توانستید از به روش قبلی بدست بیاورید.


‌یکی بخر، یکی مجانی ببر

مصرف کنندگان اغلب نمونه های مجانی را دوست دارند. دادن یک محصول مجانی در صورتی که مشتری اقدام به خرید کند، به چند دلیل یک اقدام ترویج فروش مناسب است. در صورت به اندازه بالا بودن حاشیه های شما، می توانید هر دو قیمت محصول را در قیمت فروش یکجا پوشش بدهید.


این نوع ترویج به شما کمک می کند زمانی را که مشتری محصول شما را مصرف می کند دو برابر کنید. تجربه ی بهتری را به مشتری می دهد، و وابستگی او را به محصول شما بیشتر می کند. این استراتژی به شما کمک می کند که از وابستگی به نمونه های مجانی رها شوید.


نمایشگرهای نقطه ی خرید

نمایشگرهای نقطه ی خرید، برای ضربه ی محرک برای خرید یا یادآوری دائم مشتریان برای خرید دائم یک محصول از فروشگاه است. بازاریابان برای این امر از نمایشگرهای داخل فروشگاه اسنفاده می کنند. این نمایشگرها شامل قفسه ها یا علائم و یا قطعات ترویج دهنده ی دیگری هستند.


فروش با ضرر و یا تخفیف

مانند موارد قبلی، فروش با ضرر  محصول را زیر قیمت خریداری شده می دهد. بسیاری خرده فروشی های زنجیره ای بزرگ از فروش با ضرر برای تطمیع خریداران از فروشگاه خود این کار را می کنند.


به این امید که مشتریان وقت خرید محصولات دیگری را نیز بخرند. سوپر مارکت ها برای پائین آوردن قیمت کالاهای اساسی مانند شیر و نان معروف هستند. به این ترتیب امیدوارند مشتری محصولات اساسی جانبی دیگری را بخرد و فروش با ضرر را جبران کند. محصولاتی مانند مانند تخم مرغ و یا آب پرتقال. برخی رستوران ها نیز برخی قیمت ها را مانند ساندویچ را با ضرر می دهند. و سود خوب خود را روی محصولات دیگری قرار می دهند. محصولاتی نظیر سوپ، سرخ کردنی، نوشیدنی، دسر.


   مقالات مشابه

راهنمای آماده سازی فایل های برش لیزر

آماده سازی فایل ایلوستریتور جهت برش لیزری

آرایش برای روز و شب های بهار

10 نوع رولر مو برای همه نوع مو در سال 2020

بهترین ضد عرق برای از بین بردن بوی زیر بغل

انتخاب 5 رنگ مناسب برای رژ لب

بهترین شامپو برای موهای خشک

ایده‌های پولساز برای راه‌اندازی کسب و کار

5 راه برای مراقبت از پوست خود در سن 20 سالگی

چه طلایی برای چه مکانی مناسب است ؟


فروش کنندگان با ضرر دو هدف را دنبال می کنند. هدف اول اینکه یکی اینکه سود می کنند. دیگر اینکه مشتری را به فروشگاه آورده و او را برای خریدهای بعدی تحریک می کنند.


تخفیفات روی محصولاتی هستند که قیمت آنها آهسته حرکت می کند و یا به صورت موقتی به فروش می رسند.


   مطالب مشابه



روش هایی برای افزایش فروش

طرح‌های سه بعدی و برجسته دیزاین ناخن

آموزش فروش اینترنتی بدون سرمایه

زردیِ ۲۰۲۱ برای امید، خاکستری برای آرامش

چه رنگ رژ لبی برای چه لبی؟

مدل مو برای مو‌های فر و وز

10 گام برای میلیونر شدن

19 مدل مو برای زنان مسن

مدل مو برای زیر مقنعه

طبیعت معجزه‌ای برای جسم و ذهن

روشهای موفق افزایش صبر در زندگی

روشهای موفق افزایش صبر در زندگی

مجموعه: برای زندگی بهتر


داشتن صبر یکی از رازهای داشتن زندگی موفق و سرشار از شادی است. در این مقاله به شما 6 راه برای افزایش صبر در زندگی تان پیشنهاد می کنیم.


6 راه افزایش صبر در زندگی


کارها و وظایفتان را تعدیل دهید

به محض این‌که وقت آزادی به دست آوردید، خودتان را ملزم کنید که فقط یک کار واحد را انجام دهید و برای آن از جان و دل مایه بگذارید. روانشناسان معتقدند که انجام همزمان چند کار (به عنوان مثال آشپزی در حین صحبت با تلفن و تماشای تلویزیون)، ما را عصبی و کم صبر می‌کند چون تقریبا همگی ما عادت داریم که بیشترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن بگیریم! 

  

با تمام وجود به استقبال آینده بروید

اقتصاددانان معتقدند که بشر ذاتا با فرهنگ صرفه‌جویی بیگانه است و باز هم ذاتا تمایل به این دارد که داشته‌هایش را مصرف کند چون قادر نیست که خویش را در زمان آینده تصور کند. با این حال، استقبال از آینده و رفتن به قعر آن، به ما این امکان را می‌دهد تا کم کم صرفه‌جویی را بیاموزیم. شما می‌توانید این عادت را در موقعیت‌های دیگر نیز تعمیم دهید، به عنوان مثال وقتی با یکی از اطرافیانتان بحث می‌کنید، به عواقب این مشاجره نیز فکرخواهید کرد، یا زمانی‌ که وظایف کاری‌تان را به خوبی انجام می‌دهید، حتما به آینده کاری خویش می‌اندیشید. به این ترتیب دیگر ایستادن در صف یک سوپرمارکت برایتان آزاردهنده نخواهد بود. بنابراین همیشه و در تمام کارها نتیجه ارزشمند صبر را مدنظر داشته باشید.

  

سرگرمی‌هایی خلاقانه برای خود دست و پا کنید

بافتنی، چهل تکه دوزی، ساختن ماکت و یا ساختن پازل‌های بزرگ و پیچیده، همگی سرگرمی‌هایی مفید محسوب می‌شوند. تمام این فعالیت‌ها به مرور زمان به شما کمک می‌کند که صبر و استقامت را در خود تقویت کنید. یادتان باشد که اگر سرگرمی مورد علاقه خود را در زندگی بیابید، از انجام آن، آنچنان حس خوب و نابی خواهید داشت که این حس را با تمام دنیا نیز عوض نخواهید کرد! 


دور مغازه‌های فست فودها را خط بکشید

فست‌فودها شما را کم صبر و طاقت می‌کنند، طوری‌ که دیگر از تماشای مناظر زیبا و لذت بردن از موقعیت‌های زیبای زندگی، به وجد نخواهید آمد. اگر می‌خواهید عادت بد بی‌صبری را از وجودتان پاک کنید، برای صرف غذا به فست‌فودها نروید بلکه رستوران‌هایی را انتخاب کنید که بتوانید در کمال آرامش غذای خود را میل کنید و از هر لقمه آن لذت ببرید. 

  

همیشه مقداری از درآمدتان را کنار بگذارید

براساس تحقیقات دانشمندان دانشگاه Nottingam در بریتانیا، افرادی که موفق می‌شوند تا مقداری از پول‌های خود را پس‌انداز کنند، افراد شادتر و صبورتری هستند. این افراد به استقبال آینده و اتفاق‌های آن می‌روند و به همین دلیل امیدوارتر و صبورتر هستند.

  

صبر و شکیبایی را از کودکی به بچه‌ها بیاموزید

اگر فرزندتان شما را در وضعیتی ببیند که مدام کانال‌های تلویزیون را عوض می‌کنید چون نمی‌توانید تا پایان تبلیغات بازرگانی صبر کنید، به طور اتوماتیک این رفتار شما را یاد می‌گیرد، در آینده او نیز این شکل رفتاری را در تمام کارها تکرار می‌کند و بالطبع تبدیل به فردی کم صبر و طاقت می‌شود. توصیه ما به شما این است که از زمان تبلیغات که یک زمان مرده محسوب می‌شود، نهایت استفاده را بکنید مثلا با فرزندتان در مورد آگهی‌ها صحبت کنید. این روش را حتما امتحان نمایید، هم جالب است و هم مفید و سازنده! شما با این کار تبدیل به الگویی برای فرزندتان می‌شوید و درواقع در عمل به او می‌آموزید که در زندگی قرار نیست تا یک شبه به تمام خواسته‌هایش برسد! 

منبع : salamatism.com

   مقالات مشابه

بهترین ترفندهای افزایش رتبه الکسا

چگونه شانس تبدیل شدن به ملکه Maskara را افزایش دهید

آموزش اتوکد رایگان

آموزش بهداشت فردی به کودکان با کتاب

آموزش طراحی لوگو ساحل با فتوشاپ

آموزش اصول نگارش مقاله علمی

آموزش بهداشت دهان و دندان به کودکان

آموزش کوتاه کردن موی مردانه در خانه

آموزش کوتاه کردن موی مردانه در خانه به‌صورت قدم به قدم

آموزش ساخت پاورپوینت حرفه‌ای: استفاده از تم‌ها در پاورپوینت به فارسی روان


مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

  • صبر؛ کلید دستیابی به موفقیت های بیشتر
  • روش های تقویت صبر و بردباری
  • علت پرخاشگری و بی صبری ما چیست و چگونه موجب کاهش عمر می شود؟
  • سنگ صبور بودن هم اندازه دارد!
  • موفقیت و معجزه صبر
  • چگونه صبور باشیم؟


   مطالب مشابه

افزایش میل جنسی با روغن ها

راهکار‌های افزایش اعتماد به نفس

از افزایش سن و سالمندی نترسید

روش هایی برای افزایش فروش

بهترین راه های افزایش اندازه آلت تناسلی

راه های افزایش وزن جنین در دوران بارداری

عزت نفس چیست ،راهکارهایی برای افزایش عزت نفس

روشهای موفق افزایش صبر در زندگی

افزایش خلاقیت با چند ترفند روانشناسی

روند رو به افزایش استفاده از بوتاکس


ایمپلنت (implant) دندان چیست؟ مزایا، معایب و هزینه ایمپلنت چقدر است؟

ایمپلنت (implant) دندان چیست؟ مزایا، معایب و هزینه ایمپلنت چقدر است؟


برترین‌ها: حتما برای خودتان یا اطرافیانتان پیش آمده که دندانتان خالی شود و باعث ایجاد مشکل در جویدن غذا یا حتی صحبت کردن شما شود. پس لازم است جای دندان از دست رفته را با چیزی پر کنید. در این مواقع دندانپزشک به شما ایمپلنت دندان را پیشنهاد می‌دهد.

ایمپلنت دندان درواقع به‌نوعی جایگزین دندان اصلی به حساب می‌آید. هرچند که شاید ایمپلنت دندان مقاومت دندان اصلی انسان را نداشته باشد، ولی ظاهری دقیقا مشابه دندان دارد و می‌تواند به‌خوبی جای دندان از بین رفته را پر کند.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یا dental implant، یک متد درمانی است برای کسانی که دندان خود را کشیده‌اند و نیاز دارند به جای آن دندانی جدید بکارند. در این متد یک پیچ کوچک (معمولا از جنس تیتانیوم) را داخل استخوان فک‌ها قرار می‌دهند و به نوعی آن پیچ نقش دندان شما را ایفا خواهد کرد.

ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند یک تکه یا دو تکه باشند و به کمک پیچ اتصال قیمت تاج و ریشه به هم وصل شوند. به قسمت پایینی ایمپلنت که درون استخوان فک قرار می‌گیرد فیکسچر و به قسمت تاج دندان اباتمنت گفته می‌شود. روی اباتمنت را نیز روکش یا پروتز ایمپلنت می‌پوشاند.

به صورت کلی می‌توان گفت کاشت یا ایمپلنت دندان بهترین راهکار برای کسانی است که دندان خود را از دست داده‌اند. زیرا ایمپلنت دندان کاملا مشابه ریشه و دندان اصلی است و برخلاف دندان‌های متحرک و مصنوعی، این دندان‌ها مشکلی در جویدن غذا یا صحبت کردن ایجاد نمی‌کنند. زیرا کاملا محکم روی فک ثابت شده‌اند.

انواع ایمپلنت دندان

بعد از گرفتن تصمیم نهایی برای انجام ایمپلنت این سوال برایتان پیش خواهد آمد که کدام ایمپلنت را باید انجام دهید؟ نام‌های زیادی که از انواع ایمپلنت (انواع ایمپلنت همجون کره‌ای، آمریکایی، ایمپلنتینیوم و ...) می‌شنوید ممکن است گیجتان کند و حتی باعث تعویق درمانتان شود، ولی لازم است بدانید که بیشتر ایمپلنت‌ها خوبند به‌شرطی که توسط دندانپزشکی ماهر انجام پذیرند.

از نظر علمی ایمپلنت دندان ۳ نوع است:

۱. ایمپلنت داخل استخوان

این دسته از انواع ایمپلنت رایج‌ترین و معروف‌ترین نوع به‌حساب می‌آیند. روشی که در آن از یک پیچ تیتانیومی به جای دندان استفاده می‌کنند و آن را داخل استخوان قرار می‌دهند.

۲. ایمپلنت ساب پریوستیال

اگر استخوان فک پایین شدیدا تحلیل رفته باشد از این شیوه ایمپلنت استفاده می‌کنند. در این روش سازه‌ای را روی فک پایین و زیر لثه سوار می‌کنند و سپس روی آن پروتز و روکش دندان را قرار می‌دهند.

۳. ایمپلنت زایگوماتیک

در صورت تحلیل شدید استخوان فک بالا از این شیوه استفاده می‌شود که درست مثل شیوه ساب پریوستیال سازه‌ای استخوان شکل داخل فک جایگزین می‌کنند و سپس روی آن را با پروتز دندان می‌پوشانند.

لازم به ذکر است امروزه با افزایش تکنیک‌های پیوند استخوان از دو روش دوم چندان استفاده نمی‌شود.

بهترین زمان برای انجام ایمپلنت دندان

به نظر می‌رسد بهترین زمان برای کاشت یا ایمپلنت دندان بعد از کشیدن دندان باشد، اما اینطور نیست. زمان کاشت دندان برای فک پایین و بالا متفاوت است. ایمپلنت دندان برای فک پایین بهتر است ۲ تا ۳ ماه پس از کشیدن و برای فک بالا ۴ تا ۵ ماه بعد از کشیدن است.

بهتر است ایمپلنت دندان بعد از ۱۸ سالگی انجام شود. زیرا تا ۱۸ سالگی فک صورت شکل نهایی خود را نمی‌یابد و می‌تواند تغییر کند. در این‌صورت ممکن است به خاطر رشد فک و صورت ایمپلنت دندانی کوتاه‌تر به نظر برسد. البته در سنین کمتر از ۱۸ سال نیز می‌توان ایمپلنت دندان انجام داد، ولی باید بعد از ۱۸ سالگی پروتز روی دندان متناسب با اندازه و شکل سایر دندان‌ها تغییر کند.

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان هرچند قیمتی نسبتا بالا دارد و مثل دندان اصلی انسان مقاوم نیست، ولی در عین حال مزایایی نیز دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • راحتی و کاربرد بالا
  • بازگرداندن توانایی جویدن و تکلم
  • پیشگیری از جایگزینی دندان‌های دیگر به جای دندان ازدست رفته
  • عدم تحلیل استخوان فک
  • عدم تغییر فرم صورت به واسطه‌ی از دست دادن دندان
  • طول عمر بالا نسبت به سایر روش‌های درمانی
  • امکان جایگزینی درصورت از دست رفتن ایمپلنت
  • زیباتر شدن دندان‌ها و طرح لبخند

به طور کلی ۹۷ درصد ایمپلنت‌ها نتایج خوب و رضایت اکثریت را دربر داشته‌اند و پیشنهاد می‌شود در صورت از دست دادن دندان حتما از این شیوه برای جایگزینی آن استفاده کنید.

معایب ایمپلنت دندان

هیچ روش درمانی نیست که عاری از هرگونه عیب باشد. ایپملنت یا کاشت دندان نیز معایبی دارد. هرچند که این معایب در برابر مزایای زیاد این روش چندان به چشم نمی‌آیند، ولی برشمردن آن‌ها نیز لازم است. برخی از این معایب عبارتند از:

  • قیمت بالا
  • زمان‌بر بودن درمان (بین ۴ تا ۹ ماه)
  • داشتن ریسک‌های مربوط به جراحی از جمله عفونت یا ازدست رفتن ایمپلنت
  • نیاز به معاینات دوره‌ای توسط دندانپزشک

مراحل ایمپلنت کردن دندان

ایمپلنت کردن دندان مانند هر جراحی دیگری با بی‌حسی موضعی آغاز می‌شود. سپس ایمپلنت در استخوان فک قرار می‌گیرد و برای اینکه پیوند خوبی با استخوان برقرار کند ۱۲ تا ۲۴ هفته زمان لازم است. در طی این زمان پروتز موقت روی دندان‌ها قرار می‌گیرد تا جویدن یا تکلم برای بیمار دشوار نشود. پس از اتمام دوره پیوند استخوان و ایمپلنت قالبگیری از ایمپلنت انجام می‌شود. این مرحله حیاتی‌ترین مرحله برای ایجاد پروتز روی دندان است و بیمار باید طبق گفته‌های پزشک عمل کند.

ایمپلنت دندان چقدر زمان می‌برد؟

طول درمان ایمپلنت می‌تواند به عوامل مختلفی از جمله استخوان‌های فک فرد بستگی داشته باشد. در مرحله اول باید دندان فرد کشیده شود و سپس استخوان دندان جوش بخورد. پیش از جوش خوردن دندان، عملیات ایمپلنت نمی‌تواند انجام شود. جوش خوردن استخوان می‌تواند به دندان بالا یا پایین بودن فک نیز بستگی داشته باشد. معمولا دندان‌های فک پایین در دو ماه جوش می‌خورند و دندان‌های فک پایین در سه ماه.

پس از جوش خوردن استخوان دندان، باید ایمپلنت در فک قرار گیرد. پیوند این ایمپلنت با استخوان خود می‌تواند نسبت به استخوان فک فرد متفاوت باشد. پس از پیوند استخوان، قالبگیری انجام می‌شود و ایمپلنت دندان تکمیل خواهد شد.

برخی از عوارض ایمپلنت دندان

همانطور که گفتیم ایمپلنت دندان به نوعی جراحی به‌حساب می‌آید و بدیهیست که عوارضی پس از جراحی داشته باشد. اصلی‌ترین این عوارض به‌وجود آمدن تورم در موضع کاشت ایمپلنت می‌باشد. البته این تورم بعد از ۳ روز یا نهایتا ۵ روز به‌طور کامل برطرف می‌شود. کبود شدن لب‌ها، بی‌حسی صورت و لب و خونریزی جزئی از دیگر عوارض ایمپلنت دندان می‌باشند.

تفاوت بریج و ایمپلنت دندان

بریج در لغت به معنای پل می‌باشد و اصل در این روش سالم بودن دندان‌های کنری دندان از دست رفته می‌باشد. زیرا در این روش یک روکش سه تایی برای دندان‌ها طراحی می‌شود و سپس دندان‌هایی که تراشیده شده اند از بریج پشتیبانی کرده و پایه دندان از دست رفته محسوب خواهند شد.

بریج دندان هیچگونه رابطه مکانیکی با لثه و استخوان ندارد و به همین‌خاطر می‌تواند با گذر زمان باعث تحلیل استخوان‌های فک شود. این امر می‌تواند عمر بریج را کاهش داده و منجر به پوسیدگی سایر دندان‌ها شود. اما در ایمپلنت استخوان تحلیل نمی‌رود. زیرا در این روش پایه ایمپلنت جایگزین ریشه دندان شده و همین منجر به افزایش طول عمر آن می‌شود. این روش از عمر و پایداری بیشتری برخوردار بوده و همینطور جویدن غذا را ساده‌تر می‌کند.

قیمت ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت دندان نسبت به سایر روش‌های کاشت دندان، مثل پروتز‌های متحرک یا دندان‌های مصنوعی، قیمت بیشتری دارد و بسته به نوع برند مورد استفاده ایمپلنت و ساده یا پیچیده بودن روند درمان قیمت‌های متفاوتی دارد.
افرادی که بیماری‌های خاصی مثل دیابت دارند، سیگاری‌ها و کسانی که نیاز به ایمپلنت فوری دندان دارند باید از برند‌های خاصی استفاده کنند و قیمت هر یک از برند‌ها متفاوت است.

در فروردین ۹۹، قیمت حدودی کاشت دندان یا همان ایمپامن دندان از ۴ تا ۶ میلیون تعیین شده است. ولی باتوجه به مزایای گفته شده می‌توان گفت که این روش هرچند گران قیمت، بهترین راه‌حل برای جایگزینی دندان از دست رفته‌ی شماست.

درنظر داشته باشد که اگر مدت زیادی در فک شما دندان نباشد، استخوان فک شما تحلیل خواهد رفت و پیش از انجام ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان خواهید داشت؛ که در اینصورت ملزم به پرداخت هزینه‌ی بیشتری خواهید بود.

   مقالات مشابه

آموزش بهداشت دهان و دندان به کودکان

چرا باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنیم

ویژگی های یک مسواک خوب و مناسب برای سلامت دهان و دندان

تاثیر مراقبت و بهداشت دهان و دندان بر سلامت قلب و سایر اعضای بدن


تاثیر ایمپلنت دندان بر اصلاح طرح لبخند

به طور کلی روش‌های مختلفی برای اصلاح طرح لبخند وجود دارد. لمینت دندان، کامپوزیت دندان، بلیچینگ دندان، ارتودنسی دندان از جمله روش‌های متداول برای اصطلاح طرح لبخند می‌باشند. یکی دیگر از روش‌های رایج و بسیار پرطرفدار برای اصلاح طرح لبخند، ایمپلنت دندان می‌باشد. این روش معمولا برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دندان‌های طرح لبخند آن‌ها، یعنی هشت دندان جلویی، پوسیده شده، افتاده و یا نیاز به کشیدن دارد.

ایمپلنت دندان می‌تواند سبب گردد که فرد صاحب دندان‌هایی زیبا و لبخندی منظم و جذاب شود. علاوه بر اینها ایمپلنت دندان می‌تواند به خوبی نقش دندان‌های اصلی فرد را بازی کند و تا پایان عمر برای بیمار کاربرد داشته باشد. همچنین کسانی که قصد گذاشتن دندان مصنوعی دارند، می‌توانند از دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت کمک بگیرند.

   مطالب مشابه

ایمپلنت دندان فوری و با ضمانت مادام العمر

ایمپلنت (implant) دندان چیست؟ مزایا، معایب و هزینه ایمپلنت چقدر است؟

بهترین ایمپلنت دندان؛ ایمپلنت کره‌ای یا ایمپلنت سوئیسی؟


راه های تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

راه های تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

مجموعه: متفرقه

 روش های تشخیص چرم اصل

اگر قصد خرید یک محصول چرم را دارید باید با اصول تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی آشنا باشید تا خریدی خوب را تجربه کنید در این مقاله چند روش مهم تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی را به شما آموزش داده ایم.

چرم یکی از قدیمی ترین و اصلی ترین مواد اولیه برای تولید کیف‌، کفش و کت محسوب می شود. انسانها، سالیان درازی است که به خاطر نرمی، دوام و کیفیت چرم، از آن برای پوشش خود استفاده می کنند. در حقیقت اگر می خواهید محصولی را برای سال ها با همان زیبایی و کیفیت اولیه در اختیار داشته باشید، انتخاب محصولات چرم بهترین گزینه برای شماست.


چگونه چرم طبیعی را از چرم مصنوعی تشخیص دهید؟

اولین توصیه این است که سعی کنید چرم را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید چون این روزها چرم های وارداتی و بی کیفیت خیلی زیاد شده اند حتی به بعضی از آنها اسانس چرم زده اند و کاملا بوی چرم را می دهند بنابراین نمی توان از روی بو، چرم طبیعی را تشخیص داد. (حتی ممکن است چرم های فوق از پوست حیوانات حرام یا حیوانات حلال با ذبح غیراسلامی باشند)


 داشتن برچسب چرم مصنوعی :

اگر محصول برچسبی تحت عنوان "چرم دست ساز" داشت، قطعا چرم مصنوعی است؛ و اگر هیچ برچسبی نداشت به این معنی است که فروشنده قصد پنهان کردن این حقیقت را دارد که چرم اصل نیست. ولی اکثر تولیدکنندگان و فروشندگان به استفاده از چرم اصل افتخار می کنند و با این عناوین آن را نشان می دهند:


Real leather (چرم واقعی و طبیعی)

Genuine leather (چرم اصل)

Top/Full grain leather (چرم فول گرین-لایه لایه نشده)

Made with animal products (ساخته شده با محصولات حیوانی)


 پوشش پشت چرم را که نگاه کنید متوجه مصنوعی بودن آن می شوید زیرا پشت چرم های مصنوعی نخ های رشته ای و توری دارد در حالیکه پشت چرم های طبیعی پرزی است.


 چرم طبیعی نرم و دارای انعطاف است در حالی که چرم مصنوعی پلاستیکی و خشک تر است و شما با لمس کردن میتوانید چرم طبیعی را از مصنوعی تشخیص دهید. چرم واقعی مانند پوست اگر تحت فشار قرار گیرد چین و چروک می خورد ولی چرم مصنوعی فقط زیر فشار انگشت شما فرو می رود و شکل و استحکام خود را حفظ می کند.

 چرم طبیعی در برابر حرارت نیمسوز می شود بوی آن شبیه موی سوخته است اما چرم مصنوعی در برابر حرارت می سوزد و بوی پلاستیک می دهد.


 این آزمون بهتر است تحت شرایطی انجام گیرد. یک قسمت از محصول را که خارج از دید است مثلا قسمت پشت لباس را انتخاب کرده و برای 10 تا 15 ثانیه زیر شعله ی کوچکی نگه دارید.


 زمانی که چرم طبیعی را زیر نور بگیرید به صورت یکدست نور را منعکس نمی کند و بعضی جاهای چرم مات و بعضی جاها براق به نظر می رسد.


 چرم طبیعی دارای بوی خاص خودش است که محصولات اصلی از طریق این بو قابل شناسایی هستند. اما هر گردی که گردو نیست، بازهم احتمال ساخت عطرهای مصنوعی برای بودار کردن چرم های مصنوعی وجود دارد.

 اگر چرم مصنوعی باشد آب روی آن می ماند. ولی چرم طبیعی ظرف چند ثانیه آب را جذب می کند. زیرا چرم طبیعی به طور کامل ضد آب نیست.


 چرم ها به دلیل ساخته شدن از پوست و موی حیوانات بعد از لمس آن ها متوجه حس گرمی آن خواهید شد و به انگشتان شما منتقل خواهد شد.


 هنگامی که به قسمت های مختلف چرم طبیعی دست بزنید چرم یکدست نیست یعنی بعضی جاها نازک است و بعضی جاها ضخیم است. چون قسمت های مختلف پوست دام ضخامت های متفاوتی دارند. در حالی که چرم مصنوعی چون با دستگاه درست می شود کاملا حالت یکدست دارد.


 چرم های طبیعی نرم نیستند بلکه سفت هستند اما چرم های مصنوعی نرم هستند. اگر چرم طبیعی را تا کنید کمی تغییر رنگ می دهد اما چروک روی آن نمی افتد. اما چرم های مصنوعی تغییر رنگ نمی دهند و چین می خورند.


 شما با نگاه کردن بافت چرم طبیعی به راحتی متوجه بافت متراکم و فشرده ی آن خواهید شد برای اینکار می توانید به قسمت های برش خورده در محصولات چرمی نگاه کنید تابافت مورد نظر را مشاهده کنید. اما در چرم های مصنوعی که از جنس پلاستیکی می باشد فاقد الیاف متراکم می باشند.


 به طرح روی چرم دقت کنید، چرم طبیعی دارای طرح غیر تکراری و منحصر به فرد است. اگر روی چرم طرح تکراری و قابل دنبال کردن دیدید، مطمئنا طرح پرسی و چرم مصنوعی است.

نحوه ی شستن چرم :

همان طور که گفتیم به هیچ وجه نباید چرم را در ماشین لباسشویی شست بلکه البسه چرم خود را به یک خشکشویی معتبر بسپارید. (یعنی مطمئن باشید یک متخصص شست وشوی چرم در آنجا وجود داشته باشد)، در خانه نمی توان چرم را شست چون اگر به پشت چرم آب برسد چرم نرمی و لطافت خود را از دست می دهد و دیگر همچون گذشته انعطاف پذیری نخواهد داشت و خشک می شود.


اگر هم آستر کت چر م تان کثیف شد بهترین کار این است که آستر را عوض کنید چون چرم فقط روشویی می شود. گردو غبار دشمن چرم است و شما باید هر چند وقت یک بار روی آن را تمیز کنید.


برای  این کار کافی است که یک قاشق مرباخوری شامپو بچه را با آب ولرم (CC 250 ) و 3 تا 4 قطره سرکه مخلوط کنید و آرام روی چرم بکشید و سپس با آب معمولی شامپوها را پاک کنید و بعد با یک پارچه خشک کنید. در نهایت می توانید با واکس های معمولی روی چرم را ماساژ دهید.


باران را با کف شامپو بچه بشویید

باران های آلوده ای که این روزها کم نیستند می توانند حسابی به لباس های چرم شما آسیب برسانند، اگر به طور ناگهانی در باران شدیدی گرفتار شدید، باید خیلی زود با یک اسفنج آغشته به کف شامپو بچه، باران آلوده را از روی چرم پاک کرده و بعد خشک کنید.


البته باید حواس تان باشد که پشت چرم نباید به هیچ وجه خیس شود چون انعطاف پذیری خود را از دست می دهد، به طور کلی بهتر است در روزهای بارانی از پوشیدن چرم خودداری کنید تا مبادا درون آن خیس شود.

نحوه ی نگهداری از لباس چرم

چرم طبیعی حتما باید از چوب لباسی آویزان شود به خصوص اگر قصد دارید مدتی از آن استفاده نکنید، چون اگر چرم را از جای تیزی آویزان کنید ممکن است چرم شکل اصلی خود را از دست بدهد و این تغییر شکل دیگر قابل برگشت نیست. برای نگهداری چرم هم بهتر است دمای محیط بین 25 تا 30 درجه باشد.


دشمنان چرم را بشناسید

چرم باید از برخورد با هرشی تیز محافظت شود چون در صورتی که روی آن خراشی بیفتد، دیگر قابل بازگشت نخواهد بود.لکه ناشی از خودکار هیچ گاه از روی چرم پاک نخواهد شد و روی آن اثر ماندگار دارد، بنابراین باید حواس تان باشد که هیچ گاه نوک خودکار را به وسایل چرم خود نزدیک نکنید. عطر، اسپری و ادکلن را نباید مستقیم روی لباس های چرمی، جیر و نبوک زد. به هیچ وجه نباید لباس های چرم را در ماشین لباسشویی شست، زیرا پودر لباسشویی و آب می توانند کاملا چرم را خراب کنند.


سعی نکنید لکه های خیلی عمیق یا لکه هایی که به سختی پاک می شوند را خودتان برطرف کنید، در این مواقع بهتر است از شخصی متخصص یا فروشگاهی که چرم را از آن خریداری کرده اید راهنمایی بخواهید و خودتان برای پاک کردن لکه یا رنگ روی چرم از هیچ نوع حلالی استفاده نکنید

راه های تشخیص کفش چرم اصل

برای تشخیص کفش و کیف چرم راهکارهای بالا را انجام بدهید مثلا آن را لمس کنید و یا با آب آن را تست کنید.

کفش چرم اصل، شناسنامه دارد. شما می توانید از فروشنده شناسنامه را طلب کنید تا مطمئن شوید که کفش مورد نظر از چرم اصل وطبیعی تهیه شده است.

   مقالات مشابه


ایده های پولساز

ایده‌های پولساز برای راه‌اندازی کسب و کار

آموزش ساخت پاورپوینت حرفه‌ای: استفاده از تم‌ها در پاورپوینت به فارسی روان

صفحه اول پاورپوینت چی بنویسم

نحوه تهیه یک پاورپوینت مناسب

چطور به سادگی پاورپوینت بسازیم

14 ترفند پاورپوینت برای این که اسلایدهای خلاقانه بسازید

کفش چرم بوی خاصی دارد. این بو فقط در کالاهای چرم حس می شود و چرم های مصنوعی هیچوقت چنین بویی را ندارند.


گردآوری: بخش خانه داری


   مطالب مشابه

چگونه یک همسر ایده آل باشیم؟

ایده های پوشیدن پلیور صورتی در فصل پاییز

ایده هایی برای رنگ موی بلوند دودی

چند ایده برای سوپرایز تولد شیک و جالب

ایده هایی برای ست مانتو گلبهی

مبارزه با افکار منفی برای رسیدن به وزن ایده آل

ایده هایی برای ست کردن لباس با کفش کتانی

ایده هایی برای جشن تعیین جنسیت جنین!

ارزیابی علمی عاشق شدن در خانم‌ها

تولید محصولات ضد کرونایی به دست فرزندان آزادگان و جانبازان؛ وقتی فرزند راه پدر را در مبارزه با کرونا ادامه می‌دهد