فروشگاه

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه

فروشگاه اینترنتی

معمایی: رحمتی برکنار نشده است

معمایی: رحمتی برکنار نشده است

ورزش سه: مدیرعامل باشگاه شهرخودروی مشهد برکناری مهدی رحمتی از سرمربیگری این تیم را تکذیب کرد.

در حالی که خبری مبنی بر برکناری رحمتی و کادرفنی‌اش از هدایت تیم «پدیده» منتشر شد، «مسعود معمایی» مدیرعامل جدید این تیم، این خبر را تکذیب کرد.

معمایی در این خصوص به "ورزش سه" گفت: من هنوز با رحمتی جلسه‌ای نداشتم که ببینم نظر خودش برای ماندن یا رفتن چیست؟! مسلماً او اگر بخواهد به کارش ادامه دهد، مورد حمایت ماست.

وی با بیان اینکه ۴گزینه دیگر برای دوران بعد از رحمتی داریم، گفت: همه‌چیز بستگی به نظر خودش دارد که بخواهد بماند یا برود، سپس درباره گزینه‌های دیگر صحبت می‌کنیم.

مدیرعامل شهرخودرو در پایان درباره وضعیت «امین قاسمی‌نژاد» اظهار داشت: باید کادرفنی انتخاب شود تا نظر نهایی درباره ماندن یا فروش او را به ما اعلام کند. من فکر می‌کنم طی همین چند روز تکلیف همه مسائل روشن خواهد شد.

چند نکته برای انتخاب شیر خشک

چند نکته برای انتخاب شیر خشک

مجموعه: تغذیه کودک 

 

چند نکته برای انتخاب شیر خشک

 

شیر خشک همه منافع تغذیه‌ای شیر مادر را ندارد،‌اما برای والدینی که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند نوزادشان را با شیر مادر تغذیه کنند، چاره‌ساز است.

 

رعایت این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند که بدون مشکل به نوزادتان شیر خشک بدهید:

 

* شیر خشکی را انتخاب کنید که با آهن غنی‌شده باشد.

 

* در انتخاب نوع شیر خشک در دسترس بودن و قیمت را با یکدیگر سبک و سنگین کنید. این کار به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که شیر پودر شده بخرید یا شیر آماده تغذیه.

 

* از آنجایی که مسلما نمی‌خواهید شیر خشک‌تان در هنگام نیاز به آن تمام شود، هنگامی یک نوع شیر خشک را انتخاب کردید که برای شما و نوزادتان مناسب است، مقداری از آن را در خانه انبار کنید.

 

* اگر نوزادتان به نظر ناآرام می‌رسد یا ‌اسهال یا یبوست دارد، با متخصص اطفال در مورد اینکه آیا نوزاد ممکن است به قند لاکتوز یا پروتئین سویا عدم تحمل داشته باشد، مشورت کنید. حدود 10 درصد نوزادان نسبت به یک یا هر دوی این مواد عدم تحمل دارند.

 امین سلطانپور

قسمت دوم داستان شنل قرمزی

قسمت دوم داستان شنل قرمزی

مجموعه: شعر و قصه کودکانه

 

شنل قرمزی

 

 

گرگ صدای پای شنل قرمزی را شنید , به سمت تخت مادر بزرگ دوید لباس خواب مادربزرگ را بر تن کرد و کلاه خواب چین داریرا به سر کرد


چند لحظه بعد ، شنل قرمزی در زد .


گرگ به رختخواب پرید و پتو را تا نوک دماغش بالا کشید و با صدایی لرزان پرسید : کیه ؟


شنل قرمزی گفت : منم


گرگ گفت : اوه چطوری عزیزم . بیا تو


وقتی شنل قرمزی وارد کلبه شد ، از دیدن مادربرزگش تعجب کرد

 

شنل قرمزی پرسید : مادر بزرگ چرا صداتون اینقدر کلفت شده آیا مشکلی پیش آمده ؟


گرگ ناقلا گفت : من کمی سرما خورده ام و در آخر حرفهایش چند سرفه کرد تا شنل قرمزی شک نکند


شنل قرمزی به تخت نزدیکتر شد و گفت : اما مادربزرگ ! چه گوشهای بزرگی دارید .


گرگ گفت : عزیزم با آن بهتر صدای تو را می شنوم


شنل قرمزی گفت : اما مادربزرگ ! چه چشمهای بزرگی دارید .


گرگ گفت : چه بهتر عزیزم با آن بهتر تو را می بینیم


در حالیکه شنل قرمزی صدایش می لرزید گفت : اما مادربرزگ چه دندانهای بزرگی دارید ؟


گرگ گفت : برای اینکه تو را بهتر بخورم عزیزم . گرگ از تخت بیرون پرید و دنبال شنل قرمزی دوید


شنل قرمزی خیلی دیر متوجه شده بود ، آن شخصی که در تخت بود مادربرزگش نیست بلکه یک گرگ گرسنه است .


او بطرف در دوید و با صدای بلند فریاد کشید : کمک ! گرگ !


مرد جنگلبانی که آن نزدیکی ها هیزم می شکست صدای او را شنید و تا آنجای که در توان داشت با سرعت بطرف کلبه دوید .


مادربزرگ وقتی صدای نوه اش را شنید و فهمید او در خطر است از کمد بیرون آمد و ملحفه تخت را روی گرگ انداخت با یک چتر که در داخل کمد گیر آورده بود به سر گرگ کوبید


در همین موقع جنگلبان رسید و به مادر بزرگ کمک کرد و گرگ را اسیر کردند


شنل قرمزی بغل مادر بزرگش پرید و در حالیکه خوشحال بود گفت : اوه مادربزرگ من اشتباه کردم دیگر با هیچ غریبه ای صحبت نمی کنم .


جنگلبان گفت : شما بچه ها باید این نکته مهم را هیچوقت فراموش نکنید .

امین سلطانپورمرد جنگلبان گرگ را از خانه بیرون آورد و به قسمتهای دور جنگل برد ، جائیکه دیگر او نتواند کسی را اذیت کند .


شنل قرمزی و مادربزرگش یک ناهار خوشمزه خوردند و با هم حرف زدند .

خلاقیت در بازی کودکان

خلاقیت در بازی کودکان

مجموعه: خلاقیت در کودکان

 

خلاقیت در بازی

 

 

یکی از صفاتی که انسان را برتر از موجودات دیگر و به عنوان اشرف مخلوقات مطرح کرده، خلاقیت اوست

.در دهه اخیر این موضوع به روشنی در کشورهای پیشرفته قابل مشاهده است و همه ما شاهد خلاقیت چشمگیر و پیشرفت لحظه به لحظه جوامع هستیم. شکی نیست که جامعه ای که کودکان خلاق دارد بزرگ ترین منابع را در اختیار دارد.

 

بنابراین اگر می خواهید کودکانی خلاق و مبتکر داشته باشید، باید در انتخاب اسباب بازی برای آنها دقت لازم را به کار برید. اسباب بازی هایی انتخاب کنید که ساعت ها کودک را به خود مشغول دارد و راه های متعددی برای بازی با آن باشد، مثل انواع لگو، پازل و ...

 

لازم به ذکر است که غیر از مهم بودن اسباب بازی ، کودک در هنگام بازی می تواند عقاید خود را ابراز کند اگر چه عقاید او ممکن است غیر اصولی باشد ولی نباید توسط شما یا دیگران مورد سرزنش یا انتقاد قرار گیرد. وسایل بازی خلاق که می تواند برای کودک تهیه کرد عبارت است از:



انواع و اقسام الگوها

انواع و اقسام ساختمان سازی های چوبی

انواع و اقسام دومینوهای ابتکاری

انواع لوگوهای ابتکاری

بعضی از انواع پازل ها

انواع مهره ها

انواع عروسک های معمولی

انواع عروسک های نمایشی

انواع کارهای مربوط به رنگ آمیزی، طراحی، نقاشی

کلاژ

بازی با وسایل اضافی و دور ریختنی

بازی پخت و پز که یکی از بهترین بازی های خلاق می باشد.

بازی با آب و وسایل مربوطه

ماسه بازی و همراه وسایل مربوطه

خمیر بازی و گل بازی

 

 

 

خلاقیت در بازی

 

 

 

وسایل نجاری و شکل دادن به چوب برخلاف آنچه که ممکن است برخی اشخاص فکر کنند، وسایل بازی که موجب خلاقیت در کودکان می شود معمولا" گران قیمت نیستند. و در بعضی از موارد خود کودک آنها را ترکیب کرده و می سازد.




هنگامی که کودک با یک وسیله خلاق به بازی می پردازد یا قطعات کاغذ را چسب زده یک کلاژ را آماده می کند یا یک گلوله خمیر را تبدیل به یک ظرف یا لیوان می کند، او بیشتر از این که خود را سرگرم کند به فعالیتی مهم، خلاق و آموزنده دست زده است.

 

فعالیت در یک بازی خلاق به مقدار زیادی به کودک اعتماد به نفس و اتکا به خود را یاد می دهد. کودک در هنگام بازی با وسایل بازی خلاق، به خودبینی و خودفهمی توان خود نیز می پردازد. بازی با وسایل بازی خلاق به کودک کمک می کند تا هویت خود را بیابد و وقتی بازی کودک تمام شد، ممکن است با افتخار بگوید، ببین، من چه ساخته ام. معمولا" بیان این جمله، پیشرفت و افتخار را به کودک نشان میدهد.

 

 

مراحل آموزش مفاهیم به کودک :


مرحله آموزش مجسم ( عینی ) :
 در این مرحله که اولین و اساسی ترین مرحله آموزش است، باید اشیاء مختلف را در دسترس کودک قرار داده تا او بتواند آنها را مشاهده، دست ورزی و تجربه کند و در حین عمل و تجربه با آنها، مفاهیم مورد نظر را دریافت نماید.

 

نمونه: برای آموزش مفهوم پرنده، کودک در کنار مادر و یا پدر دست به پرنده اهلی می زند، پر آنها را لمس می کند، تعداد بالها، پاها، منقار و ... را می شمارد. دانه خوردن او را نگاه می کند و به این ترتیب یک سری مفاهیم را در ارتباط با پرنده فرا می گیرد.



مرحله آموزش نیمه مجسم ( تصویری ):
 در این مرحله اشیاء نزد کودک حاضر نیستند و او نمی تواند آنها را لمس و تجربه کند اما تصاویر آنها را می بیند.

آموزش از طریق تصاویر ( عکس ، پوستر، کتاب، مجله، فیلم و .... ) باید زمانی صورت گیرد که کودک قبلا" آن مفاهیم را به طور عینی و عملی دریافت کرده باشد و حالا برای استمرار و تداوم یادگیری از تصاویر و الگوها استفاده کند.

 

نمونه : در این مرحله می توان تصویر چند پرنده را به کودک نشان داد و مفاهیم مربوط به آن را به کودک یادآوری کرد.



مرحله ذهنی: این مرحله از آموزش بر ذهنیات و تصورات ذهنی کودک تکیه دارد. زمانی که کودک مفهومی را از طریق عینی و مجسم فرا گرفت و سپس از طریق تصاویر هم استمرار یافت و تکرار شد می توان برای تکرار و تمرین به طور ذهنی پرسش و پاسخی هم انجام داد.

 

نمونه : می توان از کودک پرسید پرنده ها چه شباهتی به هم دارند؟ یا اینکه پرنده ها چند تا بال دارند؟ و....